Fórmula 1

Té bona estrella

Fórmula 1. Després de tres victòries seguides, Hamilton arriba a Malàisia amb un avantatge substancial respecte a Vettel al capdavant del mundial

Lewis Hamilton passa una bona ratxa. D’ençà que es va reprendre el curs, fa un mes a Spa, el pilot de Mercedes encadena tres victòries i ha descavalcat Sebastian Vettel del lideratge del mundial. L’estira-i-arronsa entre el cap de files de l’estrella de tres puntes i el seu homònim de Ferrari s’ha trastocat en l’inici de la segona meitat del curs. Sobretot, arran de la topada entre els bòlids vermells de Vettel i Kimi Räikkönen en la sortida del GP de Singapur, fa quinze dies. L’incident va provocar el primer zero del curs del tetracampió alemany, en una cursa en què era el gran favorit. D’una revolada, Vettel va passar de pensar amb quants punts d’avantatge marxaria de Singapur a cedir-ne 28 a Hamilton, que sense fer-hi gairebé res es va trobar primer.

La següent etapa se celebra aquest cap de setmana a la veïna Malàisia, una cursa que l’any passat no va ser gens profitosa per a cap dels dos tenors del mundial. Vettel va plegar en el primer revolt després d’envestir el company de Hamilton d’aleshores, Nico Rosberg, mentre que l’anglès dominava però la mecànica el va trair. Tanmateix, al contrari que en les tres últimes curses, a Sepang no hi ha un favorit clar. Si Spa i Monza eren territori Mercedes i a Singapur Ferrari –i també Red Bull– havien de prevaler, a Malàisia la situació és molt menys clara, amb l’afegitó que aquest any Pirelli hi porta una selecció de pneumàtics un graó més tova de l’habitual, amb el supertou utilitzat per primer cop a Kuala Lumpur. Ferrari encara guarda la carta d’estrenar el quart i últim motor de combustió interna i KERS del curs –Mercedes ja ho va fer a Spa–, la qual cosa podria suposar un petit avantatge si es tracta d’una evolució substancial. Ara, per substancial, la ratxa de Hamilton.

LA DADA

4
curses
de les últimes cinc ha guanyat Hamilton. Vettel només n’ha guanyat una de les últimes vuit.

Sepang s’acomiada de la F-1

Diumenge se celebrarà el dinovè GP de Malàisia de F-1 puntuable. Serà l’últim. L’abril passat, Sepang i la F-1 van acordar interrompre la relació després de l’edició del 2017, un any abans de la fi del contracte vigent. L’escassa venda d’entrades i la competència de Singapur ha dut el circuit de Kuala Lumpur a centrar-se en el Moto GP. Sepang es va estrenar en la F-1 el 1999. Va ser el primer circuit dissenyat a partir d’un full en blanc per Hermann Tilke, que després va esdevenir l’arquitecte de capçalera de la F-1.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)