La derrota més dolça de Hamilton
Verstappen domina el GP de Malàisia, però el líder del mundial, segon, en surt reforçat
Vettel remunta fins al quart lloc, però s’estimba en la volta d’honor; Räikkönen ni tan sols pot córrer per una avaria
Un cotxe, fora de combat abans de la sortida; l’altre, destrossat després de creuar la meta. A Ferrari se li ha entravessat la minigira pel sud-est asiàtic. Després del doble KO en l’arrencada de Singapur, fa quinze dies, en el GP de Malàisia l’equip italià tornava a tenir una gran ocasió per guanyar, però Kimi Räikkönen ni tan sols va poder córrer, per un problema amb el turbo. Sebastian Vettel va remuntar fins a les portes del podi, però Daniel Ricciardo va ser un os massa dur de rosegar i va creuar la meta quart. Per si no fos prou, en la volta d’honor va topar amb Lance Stroll, que no el va veure, i va haver de tornar a boxs muntat en el Sauber de Pascal Wehrlein. La imatge reflectia que Ferrari ha tocat fons, en un radi de poc més de 300 quilòmetres, entre Singapur i Kuala Lumpur.
Encara bo que el vencedor no va ser Lewis Hamilton, sinó l’altre Red Bull, de Max Verstappen, però el segon lloc del pilot de Mercedes té el valor d’una victòria i el fa encara més líder del mundial. L’endemà de complir 20 anys, l’holandès va sumar la segona victòria de la seva carrera. L’anterior, l’any passat, al Circuit de Barcelona-Catalunya, va arribar gràcies a la topada fratricida entre els Mercedes; la d’ahir la va fer possible la incompareixença dels Ferrari al capdavant.
Max avança Lewis
Val a dir, però, que l’exercici de Max va ser impecable. Va empaitar Hamilton i el va superar sense miraments al començament de la quarta volta, conscient que l’anglès tenia més a perdre en una lluita cos a cos. Tot seguit va imposar el seu ritme i només va perdre breument el primer lloc quan va fer l’única aturada a boxs, per canviar els pneumàtics supertous de l’entrenament cronometrat pels tous que el van dur fins a la meta. Què hauria passat amb Räikkönen a la pista? El finlandès arrencava al davant de l’holandès i, amb Vettel a la cua i sense ordres d’equip pel mig, tenia una gran oportunitat de sumar la primera victòria en quatre anys, atès que el ritme dels Ferrari era tant o més bo que el dels Red Bull. L’ocasió perduda del finlandès va afegir més sal a la ferida vermella.
El bon ritme de Ferrari el va palesar la remuntada de Vettel. L’alemany va sortir amb els pneumàtics tous, al contrari que la resta dels capdavanters. Calçar un compost més dur no li va impedir obrir-se pas entre el grup com una piconadora. Va tancar la primera volta tretzè; en la vuitena va avançar Alonso i va entrar als punts, desè. Les primeres aturades i l’avançament a Pérez, en la volta 21, el van enlairar fins al cinquè lloc, a tot just dos segons del Mercedes de Bottas. Vettel el va atacar en la volta 26, però no va culminar la maniobra.
Encara li quedava una carta per jugar, però. En l’aturada a boxs (volta 27) va muntar un joc nou de supertous, quan els cotxes que el precedien calçaven els tous. Va desbancar Bottas a boxs i, a còpia de voltes ràpides, es va cruspir els 14 segons que el separaven del podi que ocupava Ricciardo. Quan en faltaven deu, va arribar a seguir de prop el Red Bull, però en la volta 48 Alonso el va entorpir quan el doblava i, en la següent, Daniel va frustrar l’atac del Ferrari. Tot seguit, Vettel va aixecar el peu, va creuar la meta quart i va cedir sis punts més a un Hamilton derrotat, però més líder.
LA DADA
1r | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | 1h30:01.290 | |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 12.770 | |
3r | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | a 22.519 | |
4t | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 37.362 | |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 56.021 | |
6è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 1:18.630 | |
7è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | a 1 volta | |
8è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
9è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
10è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1 volta | |
11è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | a 1 volta | |
12è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta | |
13è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta | |
14è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Renault) | a 1 volta | |
15è | Jolyon Palmer (Renault) | a 1 volta | |
16è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1 volta | |
17è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | a 1 volta | |
18è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 2 voltes | |
ret | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | a 1 volta | |
ns | Kimi Räikkönen (Ferrari) | volta 0 | |
VOLTA RÀPIDA |
S. Vettel (1:34.080, a 212,104 km/h) | volta 41 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Hamilton v. 1 a 3 Verstappen 4 a 27 | |
Ricciardo 28 a 29 Verstappen 30-56 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 281 | |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 247 | |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 222 | |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | 177 | |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 138 | |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | 93 | |
7è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 76 | |
8è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 57 | |
9è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 48 | |
10è | Nico Hülkenberg (Renault) | 34 | |
11è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 33 | |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 32 | |
13è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 26 | |
14è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | 13 | |
15è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 11 | |
16è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | 10 | |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 503 | |
2n | Ferrari | 385 | |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 270 | |
4t | Force India-Mercedes | 133 | |
5è | Williams-Mercedes | 65 | |
6è | Toro Rosso-Renault | 52 | |
7è | Renault | 42 | |
8è | Haas-Ferrari | 37 | |
9è | McLaren-Honda | 23 | |
10è | Sauber-Ferrari | 5 | |
PRÒXIMA CURSA |
Japó 8 d’octubre | |
Per oblidar
Kimi, inèdit; Vettel, estimbat després de creuar la meta. Un altre desastre a can Ferrari.
Per emmarcar
Ara que ja té 20 anys, Verstappen és capaç de dominar les curses com un campió veterà.
Notícies
Divendres,29 març 2024