Fórmula 1

Ha de capgirar la ratxa

Fórmula 1. Vettel encara depèn d’ell mateix per ser campió del món, però necessita tornar a guanyar curses de seguida, començant pel GP del Japó d’aquest cap de setmana

Sebastian Vettel encara depèn d’ell mateix per ser campió del món aquest any, però el repte implica guanyar les cinc curses que falten, començant pel GP del Japó d’aquest cap de setmana, faci el que faci Lewis Hamilton, que acumula 34 punts d’avantatge. Si es té en compte que Ferrari no ha guanyat cap cursa des del 30 de juliol, no serà pas bufar i fer ampolles.

Paradoxalment, en les dues últimes curses, a Singapur i Malàisia, el Ferrari SF70H ha fet palès que està a l’altura de la missió, en haver-se mostrat més equilibrat i amb més bon ritme que el Mercedes W08. Però l’incident en la sortida en el traçat urbà de la ciutat estat i els problemes de fiabilitat en l’última cursa de F-1 a Sepang han torpedinat les possibilitats del pilot alemany. No és exagerat afirmar que, en circumstàncies normals, Ferrari podria haver arribat a Suzuka havent sumat dos doblets al sud-est asiàtic. En canvi, un quart lloc de Vettel diumenge passat ha estat tot el botí de Maranello, mentre que Hamilton ha afegit al seu caseller una victòria inesperada i un segon lloc balsàmic.

Amb tot, Ferrari té motius per a un cert optimisme a Suzuka. En primer lloc, Pirelli repeteix la mateixa selecció de pneumàtics que la setmana passada, el supertou, el tou i el mitjà, un graó més tou de l’habitual (per primer cop des del 2011, a Suzuka no s’hi veurà el dur). La gestió del supertou en un circuit de llargues rectes i revolts enllaçats amb fortes càrregues laterals serà cabdal, i Ferrari hi té la mà més trencada que Mercedes. En segon lloc, l’accident de Vettel en la volta d’honor del GP de Malàisia –va topar amb Stroll– no ha malmès la caixa de canvis del Ferrari. Si n’hagués hagut de menester una de nova, hauria perdut cinc llocs en la graella de sortida (el mecanisme ha de durar sis curses seguides; es pot canviar sense sanció si el pilot plega en una cursa, però com que Vettel es va estimbar després de creuar la meta, no satisfà aquest supòsit).

Al Japó, Kimi Räikkönen estrenarà el quart i últim motor i KERS del curs, mentre que Vettel farà servir el que va estrenar en la cursa de Malàisia, el cinquè, després que el quart motor el deixés a l’estacada en l’inici de l’entrenament cronometrat. Mercedes ja fa quatre curses que va estrenar el quart motor, però està fent gala d’una fiabilitat immaculada, que, de moment, està decidint el títol.

1
punt
d’avantatge tindrà Vettel si guanya les cinc curses que falten i Lewis és sempre segon.
Hem de treballar més. Sembla que la posada al punt no ens permet utilitzar tota la càrrega aerodinàmica
Lewis Hamilton
Suzuka serà un nou repte. L’afrontarem com la resta de caps de setmana i ja veurem on som
Kimi Räikkönen
Encara soc optimista, perquè sabem que tenim un cotxe ràpid. Només hem de resoldre el tema de la fiabilitat
Sebastian Vettel


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.