Fórmula 1

Galleda d’aigua freda

Fórmula 1. Vettel torna a ser el més ràpid en els entrenaments lliures del GP del Japó, sobre sec, però la pluja en la segona sessió glaça el somriure de Ferrari i dona ales a Hamilton

Ferrari va tornar a demostrar ahir, en la primera sessió d’entrenaments lliures del GP del Japó, que disposa d’un bòlid capaç de guanyar arreu en la recta final del curs. En el selectiu traçat de Suzuka, l’equip de Maranello va ser l’únic amb els dos cotxes rodant per sota de l’1:30, i Sebastian Vettel va avantatjar Lewis Hamilton de més de dues dècimes. La segona sessió havia de servir per confirmar la prestació i establir les primeres pautes de ritme de cursa en tirades llargues, però va ploure i l’activitat va ser mínima.

És el quart gran premi seguit afectat per la pluja: a Monza l’entrenament cronometrat es fa fer amb la pista molla; a Singapur va caure un xàfec abans de la sortida,i a Sepang també va ploure divendres, com ahir. En les ocasions anteriors, la pluja va tirar una galleda d’aigua freda a Ferrari, amb els cotxes vermells relegats a la tercera línia de la graella a Itàlia i eliminats en el primer revolt de Singapur.

Poques rodes d’aigua

Per la seva banda, Hamilton va ser dels pocs que va fer un temps sota la pluja, al costat dels pilots de Force India i Williams, i es va enlairar folgadament fins al primer lloc, mentre que els Ferrari es van limitar a fer sengles voltes d’instal·lació. Sis pilots ni tan sols van sortir a la pista, incloent-hi els Red Bull. En part, perquè la previsió també és de pluja avui, i la limitació de cobertes d’aigua fa que els equips redueixin el quilometratge el divendres per guardar-les. Cada pilot disposa només de tres jocs de rodes de pluja (a banda de 4 d’intermèdies, que ahir no es van usar perquè la pista no es va arribar a assecar prou), una quantitat justa si dissabte també plou. A més, rodar en aquestes condicions el divendres suposa jugar-se-la. Ho sap prou bé Lance Stroll, que va patir un hidroplanatge i no es va encastar contra les barreres per ben poc. Sí que ho va fer Carlos Sainz, al matí, sobre sec. A més, el madrileny ja sap que demà sortirà l’últim, penalitzat per l’ús d’un grup propulsor extra.

Al matí tot ha anat prou bé, hem provat moltes coses. El comportament del cotxe ha estat bo de bon començament
Sebastian Vettel
Ja sabíem que plouria, així que la pluja no ens ha trastocat els plans. No pagava la pena arriscar-se a sortir
Max Verstappen
Sessió lliure 1
1r S. Vettel (Ferrari) 1:29.166
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:29.377
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:29.541
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:29.638
5è V. Bottas (Mercedes) 1:30.151
6è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:30.762
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:30.899
8è N. Hülkenberg (Renault) 1:30.974
9è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:31.032
10è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:31.202
11è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:31.216
12è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:31.235
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:31.530
14è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:31.602
15è J. Palmer (Renault) 1:31.757
16è F. Massa (Williams-Merc.) 1:31.912
17è C. Sainz (STR-Ren.) 1:32.252
18è P. Gasly (STR-Ren.) 1:32.501
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:32.897
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:33.397
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:48.719
2n E. Ocon (Force India-Merc.) 1:49.518
3r S. Pérez (Force India-Merc.) 1:51.345
4t F. Massa (Williams-Merc.) 1:52.146
5è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:52.343
6è K. Räikkönen (Ferrari) s/temps
7è N. Hülkenberg (Renault) s/temps
8è J. Palmer (Renault) s/temps
9è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) s/temps
10è S. Vettel (Ferrari) s/temps
11è F. Alonso (McLaren-Honda) s/temps
12è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) s/temps
13è C. Sainz (STR-Ren.) s/temps
14è S. Vandoorne (McLaren-Honda) s/temps
15è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) -
16è R. Grosjean (Haas-Ferr.) -
17è P. Gasly (STR-Ren.) -
18è K. Magnussen (Haas-Ferr.) -
19è M. Verstappen (Red Bull-TAG) -
20è V. Bottas (Mercedes) -
A la tarda plovia prou fort, però m’ha semblat important sortir a la pista i veure com anava el cotxe
Lewis Hamilton
Hem estat bastant a prop de Mercedes i Ferrari, però hem de trobar unes dècimes més per plantar-los cara diumenge
Daniel Ricciardo

Renault sacseja el pàdoc amb un fitxatge bomba

Renault ha sacsejat el pàdoc de la F-1 amb el fitxatge de Marcin Budkowski com a responsable de desenvolupament i producció del xassís. Fins al mes passat, el polonès era el cap del departament tècnic de la FIA. El càrrec li donava accés a informació tècnica privilegiada dels equips, un fet que ha estat motiu de polèmica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.