Fórmula 1

El sol surt per a Hamilton

Vettel plega per culpa d’una miserable bugia i la victòria de Hamilton el deixa amb 59 punts d’avantatge

L’anglès podria ser campió en el pròxim GP, a Austin, si torna a guanyar i Vettel no passa del sisè lloc

Ara sí. Tothom sap que el campió de la F-1 2017 serà Lewis Hamilton. Ell també ho sap i la seva manera d’exterioritzar la victòria el delata. Hamilton va guanyar a Suzuka i Vettel, com set dies abans a Sepang, va ser víctima d’una avaria banal –una bugia el va deixar sense potència– i el seu segon zero en les tres últimes curses és letal per al campionat. Tant és així que Hamilton té ara 59 punts d’avantatge sobre Vettel (a qui s’acosta perillosament Bottas) i si el pròxim dia 22 torna a guanyar i Vettel no passa del sisè lloc, serà campió.

Mai no se sabrà què hauria passat si Ferrari no hagués perdut la fiabilitat en qüestions tan absurdes com les de Malàisia i Suzuka. Ferrari té un monoplaça tan competitiu com el Mercedes quan està en mans de Vettel. I ahir Hamilton va guanyar demanant l’hora i gràcies a la intervenció decisiva del seu company Bottas –cedint-li el primer lloc i fent nosa a Verstappen a mitja cursa– i Massa, que no es va deixar doblar fàcilment en la penúltima volta.

Vettel, vist i no vist

L’adeu de Carlos Sainz a Toro Rosso no va poder ser més trist. El pneumàtic posterior esquerre li perdia pressió i el resultat va ser una sortida de pista, una topada i l’aparició del cotxe de seguretat. Sebastian Vettel ja havia comprovat que la falta de potència detectada en la volta d’instal·lació es mantenia. A la primera recta el van passar Verstappen, Ocon i Ricciardo, i quan el safety car va marxar, l’equip el va fer retirar.

Räikkönen i Bottas eren, dels favorits, els que havien sortit amb el compost tou (la resta, amb el supertou) i al principi ho van passar malament. Räikkönen va sortir de la pista quan Hülkenberg no li va deixar espai i va caure al desè lloc. I Bottas va perdre temps rere Ocon.

Una sola aturada

Per primera vegada des del GP de Catalunya es plantejava el dubte de si l’estratègia bona era a una aturada o a dues. Finalment la majoria en va fer una, perquè amb els dos alentiments inicials es van castigar menys. Tothom va estirar-los unes 20 voltes (de 53). Quan s’acostava el moment, Verstappen va intentar apropar-se a Hamilton abans d’aturar-se, però no prou. L’anglès va entrar en la volta següent i tot va quedar igual.

Hamilton va quedar rere Bottas, a qui ni tan sols atrapava, mentre ja tenia Verstappen al clatell, a punt per obrir el DRS. El finlandès es va apartar davant el seu cap de files però a Vesrstappen no li ho va posar gens fàcil i Hamilton va tornar a obrir un forat de més de tres segons. Quan Verstappen el tornava a encalçar –el Mercedes continua sense ser el millor monoplaça amb temperatura d’asfalt alta–, Stroll va punxar i va aturar-se en zona perillosa.

Quan va desaparèixer el cotxe de seguretat virtual quedaven quatre voltes i aquesta vegada va ser Massa –que defensava l’últim punt davant Fernando Alonso– qui es va interposar entre Hamilton i Verstappen. En canvi, va ser l’asturià el sancionat amb dos punts del carnet. A Bottas, que s’estava menjant Ricciardo, l’ alentiment li va costar el lloc en el podi. La remuntada de Räikkönen va acabar en el cinquè lloc.

No m’imaginava que afrontaria les quatre últimes curses amb tant d’avantatge, tenint un rival tan fort. La fiabilitat és clau
Lewis Hamilton
He perdut temps amb Alonso, però més amb Massa. Em podia haver acostat a Lewis, però no crec que l’hagués passat
Max Verstappen
La cursa s’ha estirat després de la sortida i no ha estat divertida. Però l’objectiu era fer el primer podi aquí i ja el tinc. Genial
Daniel Ricciardo
Ens dos, estem decebuts. Serà millor que descansem i tornem a l’atac. Encara podem tenir oportunitats
Sebastian Vettel
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h27:31.194
2n Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)a 1.211
3rDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)a 9.679
4tValtteri Bottas (Mercedes)a 10.580
Kimi Räikkönen (Ferrari)a 32.622
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)a 1:07.788
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)a 1:11.424
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1:28.953
Romain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1:29.883
10èFelipe Massa (Williams-Mercedes)a 1 volta
11èFernando Alonso (McLaren-Honda)a 1 volta
12èJolyon Palmer (Renault)a 1 volta
13èPierre Gasly (Toro Rosso-Renault)a 1 volta
14èStoffel Vandoorne (McLaren-Honda)a 1 volta
15èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)a 2 voltes
retLance Stroll (Williams-Mercedes)volta 45
retNico Hülkenberg (Renault)volta 40
retMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)volta 7
retSebastian Vettel (Ferrari)volta 4
retCarlos Sainz (Toro Rosso-Renault)volta 1
VOLTA RÀPIDA
Valtteri Bottas (1:33.144, a 224,440 km/h)volta 50
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton v. 1 a 22; Ricciardo, v. 23 a 25, Bottas v. 26 i 27; Hamilton v. 28 a 53
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)306
2nSebastian Vettel (Ferrari)247
3rValtteri Bottas (Mercedes)234
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)192
Kimi Räikkönen (Ferrari) 148
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)111
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)82
Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 65
Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault)48
10èFelipe Massa (Williams-Mercedes)34
11èNico Hülkenberg (Renault)34
12èLance Stroll (Williams-Mercedes)32
13èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)28
14èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)15
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes540
2nFerrari395
3rRed Bull-TAG Heuer303
4tForce India-Mercedes147
Williams-Mercedes66
Toro Rosso-Renault52
Haas-Ferrari43
Renault42
McLaren-Honda23

Per emmarcar

Set dies després del primer triomf de l’any, només les circumstàncies van evitar el segon

Per oblidar

La falta de fiabilitat de Ferrari ha condemnat Vettel en les últimes curses i decantarà el títol

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.