Fórmula 1

Ja hi pot pujar de peus

Fórmula 1. Lewis Hamilton té el títol coll avall en el GP de Mèxic. En fa prou amb un cinquè lloc per coronar-se campió, faci el que faci Vettel

Lewis Hamilton es resisteix a pensar en un títol que matemàticament encara no és seu, però a Ciutat de Mèxic –seu de la divuitena i antepenúltima cita del curs– gairebé en fa prou baixant de l’autobús per coronar-se per quarta vegada, tantes com el seu únic rival, Sebastian Vettel. El pilot de Mercedes no només ha acabat les disset curses disputades –és l’únic que ha completat totes les voltes previstes–, sinó que tan sols un cop ho ha fet en una posició amb la qual diumenge faria curt per deixar el mundial dat i beneït. Va ser a Mònaco, fa cinc mesos, quan no va passar del setè lloc i Ferrari va fer el doblet, amb Vettel i Räikkönen.

Però en el GP de Mèxic Hamilton en fa prou amb un cinquè... suposant que el vencedor sigui l’alemany, que no guanya des del 30 de juliol, a Hongria. De fet, només per eixugar els 66 punts d’avantatge de l’anglès Vettel hauria de sumar dues victòries i un segon lloc en les tres curses que falten. Un cinquè lloc del W08 número 44 en qualsevol de les tres curses posaria el títol fora del seu abast, encara que l’SF70H número 5 les guanyés totes tres.

Val a dir que una victòria de Ferrari en el circuit dedicat a la memòria dels germans Ricardo i Pedro Rodríguez –els pilots mexicans més llegendaris de la història– no seria pas un resultat inversemblant. D’ençà de la represa del curs, a Spa, fa dos mesos, el bòlid vermell ha fet gala d’una gran competitivitat, però una carambola en l’arrencada de Singapur –Vettel i Kimi eliminats en el primer revolt– i un reguitzell d’avaries en les dues curses següents, a Malàisia i el Japó, va ensorrar l’equip de Maranello, mentre un Hamilton imperial acumulava cinc victòries i un segon lloc en sis curses, una ratxa que val un títol, si més no, virtual.

Alta velocitat

A banda d’un gran ambient festiu, el circuit mexicà afegeix la variable de l’altura, 2.200 metres. L’any passat, la baixa densitat de l’aire va disparar la velocitat punta fins als 372,5 km/h (Bottas, llavors a Williams). Una xifra més alta que a Monza, el temple de la velocitat, tot i que a Mèxic la càrrega aerodinàmica –i, per tant, la resistència a l’avanç– és bastant més elevada.

999
voltes
ha completat Hamilton en 17 curses. És l’únic que ha fet tots els girs en cursa previstos.
[Lewis] ha apujat el llistó en la segona meitat del curs. Mereix amb escreix els resultats que està aconseguint
Valtteri Bottas
Ja no depèn de nosaltres, però volem guanyar les tres últimes curses i crec que ho podem fer
Sebastian Vettel

Alonso, a Daytona

Després d’haver fet les 500 Milles d’Indianapolis, el gener del 2018 Fernando Alonso disputarà una altra llegendària cursa americana, les 24 Hores de Daytona. Pilotarà un Ligier LMP-2 de l’equip United Autosports, que és propietat de Zak Brown, el patró de McLaren. L’acompanyaran Phil Hanson, de 18 anys, i Lando Norris (pilot júnior de McLaren i campió europeu de F-3), que és a punt de fer-los. Serà la segona cursa de resistència de l’asturià: el 1999, quan també tenia 18 anys, va pilotar un Hyundai Accent en les 24 Hores de Barcelona, al Circuit de Catalunya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)