Arriba l’àrbitre
Fórmula 1. Ricciardo supera Hamilton i Vettel en els entrenaments lliures del GP de Mèxic, en una jornada farcida de virolles i sortides de pista
Red Bull vol ser l’àrbitre en la cursa que pot fer campió Lewis Hamilton. Daniel Ricciardo va avantatjar el líder del mundial de poc més d’una dècima en la segona sessió lliure del GP de Mèxic, l’única en què tots els pilots capdavanters van muntar el pneumàtic ultratou (al matí només ho havien fet els Mercedes). Per la seva banda, Max Verstappen, amb l’altre RB13, va fer el mateix amb l’altre aspirant, Sebastian Vettel, per bé que l’holandès va haver de plegar abans d’hora per un problema de motor.
Igual que fa una setmana, a Austin, el millor dels altres va tornar a ser Alonso. Tanmateix, els McLaren de l’asturià i Vandoorne tancaran la graella, penalitzats per l’ús de sengles propulsors extres.
Asfalt força delicat
L’estat de la pista, molt bruta i lliscant durant tota la jornada, va provocar un reguitzell d’ensurts de cap a cap del grup. No se’n va lliurar ni tan sols Hamilton, que en la segona sessió va fer una virolla espectacular però va evitar colpejar el mur.
Vettel també va fer un parell d’excursions fora de la pista, sense conseqüències, i, a més, a la tarda se li va disparar l’extintor de la cabina en marxa i va perdre vint minuts tancat a boxs per netejar-la. En canvi, sí que va acabar encastat contra el mur Alfonso Celis, quan es va entregirar en el penúltim revolt. El pilot local disputava la primera sessió com a provador de Force India i va fer tres tirades curtes assajant el sistema de protecció de la cabina (obligatori a partir del 2018).
Els límits de la pista encara cuegen
Una setmana després de la sanció que va fer baixar Verstappen del podi, a Texas, per haver tallat un revolt, la FIA vol fer complir els límits de la pista a Mèxic. Sobretot, en el primer revolt, un punt calent en la cursa de l’any passat (Hamilton va tirar pel dret en la sortida, sense sanció, mentre que Verstappen va fer el mateix més endavant i va ser penalitzat). Ara els pilots hauran de tornar a la pista pel tercer revolt, rodejant un piano taronja, cosa que els farà perdre temps.
Notícies
Divendres,29 març 2024