Fórmula 1

La reacció arriba tard

Fórmula 1. Vettel i Verstappen releguen Hamilton a la segona línia de la graella en el GP de Mèxic, la cursa en què el pilot de Mercedes té coll avall la corona de campió del món

Ferrari i Sebastian Vettel no pensen pas rendir-se sense tirar-se a la pista en el GP de Mèxic. En la cursa en què Lewis Hamilton té coll avall coronar-se campió del món –en fa prou amb un cinquè lloc–, el pilot alemany va fer seva la posició preferent, al final d’un gran duel amb un sorprenent Max Verstappen, i tots dos van relegar el líder del mundial a la segona línia. El pilot de Red Bull tenia la pole després del primer intent, però no va poder millorar en el segon i Vettel el va batre de menys d’una dècima. L’SF70H número 5 va clavar el millor temps en els tres parcials, sobre una pista molt feixuga que era com un imant per a les imprecisions de pilotatge. Sense anar gaire lluny, Hamilton va perdre un parell de dècimes en el tercer sector de la volta bona.

Va ser una lluita de talents i també tàctica. En la Q2, Verstappen es va adonar casualment que fer una segona volta d’escalfament permetia fer treballar millor les rodes –va haver d’aixecar el peu per l’avaria de Hartley, que havia quedat a l’estacada–, i així ho va fer a partir de llavors. En canvi, Vettel feia una sola volta de preparació i tot seguit el gir llançat. La tàctica de Max va entorpir lleument Bottas, quan se’l va trobar rodant lent en el sector més recargolat del traçat. Els comissaris esportius van investigar la maniobra per si el Red Bull mereixia una sanció, però van jutjar que no.

Gasly, a la cua

Es repeteix així la primera línia de la graella del GP de Singapur, que va acabar amb els dos protagonistes –i també Räikkönen i Alonso– estimbats en el primer revolt. La cursa nocturna del sud-est asiàtic també havia estat l’últim cop que Hamilton no sortia de la primera línia. Allà va ser cinquè, però la carambola inicial el va enlairar fins al primer lloc i, de retruc, el va posar camí del títol que pot deixar dat i beneït avui, atès que la reacció de Vettel arriba tard.

Finalment, el fanalet vermell no serà per a un McLaren, sinó per a Pierre Gasly. El francès no va poder disputar la Q1, arran d’una avaria en el motor Renault del Toro Rosso en la sessió lliure prèvia. En tot el cap de setmana, només ha fet deu voltes (divendres al matí, el seu cotxe el va conduir el provador Sean Gelael). Bottas, per exemple, n’acumula més de cent.

Quina volta! La pista lliscava molt i he estat a punt de perdre el control. Anirem a totes
Sebastian Vettel
5
‘poles’
acumula Ferrari amb la d’ahir (4 Vettel, 1 Kimi). Des del 2008 que no n’aconseguia tantes.
M’ha costat fer treballar bé les rodes. Volia aquesta ‘pole’, però no ha estat suficient
Max Verstappen

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Sebastian Vettel (Ferrari)1:16.488
2nMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:16.574
3rLewis Hamilton (Mercedes)1:16.934
4tValtteri Bottas (Mercedes)1:16.958
Kimi Räikkönen (Ferrari)1:17.238
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)1:17.437
Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:17.447
Nico Hülkenberg (Renault)1:17.466
Carlos Sainz (Renault)1:17.794
10èSergio Pérez (Force India-Mercedes)1:17.807
11èFelipe Massa (Williams-Mercedes)1:18.099
12èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:19.159
13èBrendon Hartley (Toro Rosso-Renault)s/temps
14èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:19.176
15èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:19.333
16èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:19.443
17èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:19.473
18èFernando Alonso (McLaren-Honda)s/temps*
19èStoffel Vandoorne (McLaren-Honda)s/temps*
20èPierre Gasly (Toro Rosso-Renault)s/temps*
(*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres.
Ho he donat tot, però no he pogut estar a la seva altura [de Vettel i Verstappen]
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)