Fórmula 1

El campió manté el to

Fórmula 1. Hamilton encapçala les dues sessions d’entrenaments lliures del GP del Brasil, al davant de l’altre Mercedes, de Bottas. Ricciardo és tercer però té una penalització pendent

Lewis Hamilton va estrenar la seva condició de tetracampió del món –acabada d’adquirir fa quinze dies, a Mèxic– amb el millor temps en les dues sessions d’entrenaments lliures del GP del Brasil, la penúltima cita del curs. Els Mercedes no només no van abaixar el to sinó que el segon W08, de Valtteri Bottas, va secundar el seu cap de files tant al matí com a la tarda, quan li va cedir tot just mitja dècima. La prestació del finlandès fa palesa la seva ambició de lluitar pel subcampionat amb Sebastian Vettel, quart a la tarda, rere el millor Red Bull, de Daniel Ricciardo. Hamilton ha fet entendre que, arribat el cas, l’ajudarà.

Tanmateix, el cap de files de Ferrari ocupa el tercer lloc virtual, atès que l’australià de Red Bull arrossega una penalització de deu llocs a la graella per haver hagut de menester un motor elèctric associat al turbo (l’MGU-H) extra. Amb tot, els temps dels lliures d’Interlagos no són una lectura plàcida per a Ferrari. Sense anar més lluny, a la tarda Vettel va ser més lent amb el pneumàtic supertou que els dos Mercedes amb el tou, al voltant de mig segon més lent. Els bòlids vermells acostumen a millorar dissabte, però la diferència de tres dècimes llargues sembla difícil de eixugar. En una jornada amb força virolles i passades de frenada –només Ericsson va arribar a topar amb les barreres–, al matí Vettel va quedar entregirat, mentre que Hamilton va haver de trepitjar la gespa quan Hülkenberg el va avançar en l’inici de la pujada dels boxs, deixant-lo sense espai en la sortida del revolt.

Finalment, la pluja prevista no es va arribar a materialitzar, però l’amenaça va obligar els equips a avançar les simulacions de cursa, atès que demà no s’esperen xàfecs. L’equip Haas fins i tot va fer rodar el pilot júnior de Ferrari Antonio Giovinazzi a la tarda, per tal que el titular Magnussen gaudís de la pista seca al matí. L’italià va ser l’únic que no va provar la roda supertova.

LA DADA

4
campions
del 2017 en pista ahir: Hamilton (F-1), Leclerc (F-2), Russell (GP3) i Hartley (WEC).
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:09.202
2n V. Bottas (Mercedes) 1:09.329
3r K. Räikkönen (Ferrari) 1:09.744
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:09.750
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:09.828
6è S. Vettel (Ferrari) 1:09.984
7è F. Massa (Williams-Merc.) 1:10.102
8è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:10.402
9è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:10.454
10è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:10.476
11è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:10.632
12è G. Russell (Force India-Merc.) 1:11.047
13è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:11.188
14è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:11.463
15è C. Sainz (Renault) 1:11.467
16è N. Hülkenberg (Renault) 1:11.608
17è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:11.802
18è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:11.898
19è P. Gasly (STR-Ren.) 1:14.034
20è B. Hartley (STR-Ren.) s/temps
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:09.515
2n V. Bottas (Mercedes) 1:09.563
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:09.743
4t S. Vettel (Ferrari) 1:09.875
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:09.886
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:10.117
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:10.306
8è F. Massa (Williams-Merc.) 1:10.373
9è N. Hülkenberg (Renault) 1:10.396
10è F. Alonso (McLaren-Honda) 1:10.655
11è C. Sainz (Renault) 1:10.685
12è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:10.695
13è S. Vandoorne (McLaren-Honda) 1:10.902
14è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:11.064
15è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:11.300
16è P. Gasly (STR-Ren.) 1:11.422
17è B. Hartley (STR-Ren.) 1:11.821
18è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.) 1:11.857
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:11.989
20è A. Giovinazzi (Haas-Ferr.) 1:12.417

Toro Rosso pateix amb la mecànica

Ricciardo no serà l’únic sancionat en la graella. Els dos pilots de Toro Rosso, Hartley i Gasly (també usuaris de Renault) van arribar al Brasil amb la mateixa penalització a sobre, però a més tots dos van quedar a l’estacada al matí, arran de noves avaries. És el quart gran premi seguit que això passa a un o els dos Toro Rosso, cosa que la marca francesa atribueix a la instal·lació de la mecànica en el xassís. L’equip de Faenza muntarà el motor Honda l’any que ve.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.