Fórmula 1

Els Mercedes, cap i cua

Fórmula 1. Hamilton arrencarà l’últim en el GP del Brasil després de tenir un accident en la Q1, però el seu company Bottas supera Vettel en la Q3 i sortirà de la posició preferent

Valtteri Bottas encapçalarà la graella de sortida del GP del Brasil, al davant dels Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen, i l’altre Mercedes, de Lewis Hamilton, portarà el fanalet vermell. En el penúltim entrenament cronometrat del curs –després d’haver-se embutxacat el títol en la cursa anterior–, el pilot anglès va cometre la primera errada greu de la temporada. En la primera volta llançada de la Q1, el número 44 va perdre el control en el revolt més ràpid de la zona interior del circuit d’Interlagos, i el W08 es va encastar contra el mur de pneumàtics.

Amb tots els títols al sarró de l’estrella de tres puntes, el que en qualsevol altra cita del calendari hauria estat un drama, ahir no va passar d’una simple anècdota. Perquè, a més, el segon pilot de l’equip platejat, Bottas, va assumir amb mestria el rol de cap de files per un dia i va signar la posició preferent, la tercera del curs per a ell i la catorzena de Mercedes en dinou curses.

Una pole gairebé contra pronòstic, perquè Vettel va ser el més ràpid en la Q2 (1:08.494) i va reblar el clau en el primer intent de la Q3, amb un 1:08.360 que semblava inabastable. Però en el segon intent –amb el cel ben tapat i quatre gotes surant en l’ambient sense acabar de caure–, el pilot alemany va reconèixer que s’havia “acoquinat” una mica en la primera frenada i va marcar només un 1:08.418. Per la seva banda, Bottas va rebaixar el seu registre anterior (1:08.442) de 120 mil·lèsimes i va desbancar el Ferrari número 5, per menys de quatre centèsimes. Així doncs, avui la primera línia de la graella l’ocuparan els dos pilots que es juguen el subcampionat del món. Vettel comptarà amb el suport del seu company, Räikkönen, tercer, mentre que Hamilton difícilment podrà oferir el seu ajut a Bottas des de la cua.

Tercera línia inèdita

Max Verstappen també va baixar d’1:09 i sortirà de la segona línia, però ahir els Red Bull no van estar a l’altura dels Mercedes i Ferrari. La sanció de Daniel Ricciardo –muntarà pneumàtics tous en la sortida, en comptes de supertous, per mirar de remuntar amb una tàctica diferent– va enlairar Sergio Pérez i Fernando Alonso fins a la tercera línia, la millor posició en la graella del curs per a tots dos.

LA DADA

Quina gran sensació! Tenim un bon cotxe i tindrem una bona lluita amb els Ferrari
Valtteri Bottas
27
curses
feia que Hamilton no passava el tall de la Q1. A Spa 2016 va ser per l’ús d’un grup propulsor extra.
M’he acoquinat una mica en el primer revolt i no he pogut recuperar el temps perdut
Sebastian Vettel

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Valtteri Bottas (Mercedes)1:08.322
2nSebastian Vettel (Ferrari)1:08.360
3rKimi Räikkönen (Ferrari)1:08.538
4tMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:08.925
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:09.598
Fernando Alonso (McLaren-Honda)1:09.617
Nico Hülkenberg (Renault)1:09.703
Carlos Sainz (Renault)1:09.805
Felipe Massa (Williams-Mercedes)1:09.841
10èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)1:09.830
11èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:09.879
12èStoffel Vandoorne (McLaren-Honda)1:10.116
13èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:10.154
14èDaniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:09.330*
15èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:10.678
16èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:10.875
17èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:10.776*
18èBrendon Hartley (Toro Rosso-Renault)s/temps*
19èPierre Gasly (Toro Rosso-Renault)1:10.686*
20èLewis Hamilton (Mercedes)s/temps
(*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres.
Superar reptes com aquest és el que dona sentit a la vida. Miraré de refer-me en la cursa
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)