L’hora del crepuscle
Fórmula 1. El capvespre il·luminat d’Abu Dhabi simbolitzarà diumenge la cloenda del curs
El sol es pon sota l’horitzó de la temporada del 2018 de la F-1. No és una figura poètica, sinó una il·lustració literal. No debades, d’uns anys ençà, el GP d’Abu Dhabi –l’últim dels vint del curs– arrenca a mitja tarda i acaba al capvespre, amb l’espectacular circuit a tocar del port esportiu de l’illa artificial de Yas il·luminat pels focus i la lluminària cridanera del luxós hotel Yas Viceroy, que travessa la pista.
El somni humit dels acabalats xeics que paguen la festa és que els focs artificials del seu gran premi serveixin per coronar el nou campió del món. Ha passat tres cops d’ençà de l’estrena del circuit més opulent dissenyat per Hermann Tilke –l’últim, l’any passat–, però enguany el GP d’Abu Dhabi arriba amb tot dat i beneït. Fa gairebé un mes que Lewis Hamilton és campió, i fins i tot la lluita pel subcampionat és més teòrica que real, atès que Sebastian Vettel en fa prou amb un vuitè lloc per impedir que Valtteri Bottas el descavalqui del lloc d’honor, encara que guanyi.
El comiat del curs també suposarà l’última cursa junts de McLaren i Honda abans de separar els seus camins, després de tres temporades de fracassos flagrants. L’equip de Woking muntarà la mecànica Renault els tres propers anys, mentre que el motorista nipó s’ha associat amb Toro Rosso. A Abu Dhabi l’equip B de Red Bull defensa el sisè lloc de la general, amb tot just quatre punts de coixí respecte a Renault i sis respecte a Haas.
Més compostos el 2018
Pirelli va presentar ahir la gamma de pneumàtics llisos de F-1 del 2018, que passa de cinc tipus a set. Els compostos seran en general un esglaó més tous, i per tant, més ràpids. A més, la gamma s’amplia per baix i per dalt, amb un compost hipertou (color rosa) per sota de l’ultratou actual i un superdur (taronja) per sobre del dur (blau cel). La intenció és afinar més la selecció de pneumàtics per a cada circuit i garantir al voltant de dues aturades a boxs. Els pilots els provaran dimarts i dimecres a Abu Dhabi. La següent ocasió ja serà al final de febrer, en l’inici dels assajos del 2018. Pirelli ha revelat que, per tercer any seguit, tota la pretemporada es farà al Circuit de Barcelona-Catalunya, per bé que la FIA encara no ho ha confirmat.
Notícies
Divendres,29 març 2024