Fórmula 1

L’hora del crepuscle

Fórmula 1. El capvespre il·luminat d’Abu Dhabi simbolitzarà diumenge la cloenda del curs

El sol es pon sota l’horitzó de la temporada del 2018 de la F-1. No és una figura poètica, sinó una il·lustració literal. No debades, d’uns anys ençà, el GP d’Abu Dhabi –l’últim dels vint del curs– arrenca a mitja tarda i acaba al capvespre, amb l’espectacular circuit a tocar del port esportiu de l’illa artificial de Yas il·luminat pels focus i la lluminària cridanera del luxós hotel Yas Viceroy, que travessa la pista.

El somni humit dels acabalats xeics que paguen la festa és que els focs artificials del seu gran premi serveixin per coronar el nou campió del món. Ha passat tres cops d’ençà de l’estrena del circuit més opulent dissenyat per Hermann Tilke –l’últim, l’any passat–, però enguany el GP d’Abu Dhabi arriba amb tot dat i beneït. Fa gairebé un mes que Lewis Hamilton és campió, i fins i tot la lluita pel subcampionat és més teòrica que real, atès que Sebastian Vettel en fa prou amb un vuitè lloc per impedir que Valtteri Bottas el descavalqui del lloc d’honor, encara que guanyi.

El comiat del curs també suposarà l’última cursa junts de McLaren i Honda abans de separar els seus camins, després de tres temporades de fracassos flagrants. L’equip de Woking muntarà la mecànica Renault els tres propers anys, mentre que el motorista nipó s’ha associat amb Toro Rosso. A Abu Dhabi l’equip B de Red Bull defensa el sisè lloc de la general, amb tot just quatre punts de coixí respecte a Renault i sis respecte a Haas.

El salt que hem fet aquest any ha estat increïble. Però Lewis ha fet menys errades que jo i ha merescut amb escreix guanyar aquest títol
Sebastian Vettel
Ha estat fantàstic tenir tantes lluites aferrissades amb Sebastian, un tetracampió que respecto. Vull acabar el curs ben amunt
Lewis Hamilton

Més compostos el 2018

Pirelli va presentar ahir la gamma de pneumàtics llisos de F-1 del 2018, que passa de cinc tipus a set. Els compostos seran en general un esglaó més tous, i per tant, més ràpids. A més, la gamma s’amplia per baix i per dalt, amb un compost hipertou (color rosa) per sota de l’ultratou actual i un superdur (taronja) per sobre del dur (blau cel). La intenció és afinar més la selecció de pneumàtics per a cada circuit i garantir al voltant de dues aturades a boxs. Els pilots els provaran dimarts i dimecres a Abu Dhabi. La següent ocasió ja serà al final de febrer, en l’inici dels assajos del 2018. Pirelli ha revelat que, per tercer any seguit, tota la pretemporada es farà al Circuit de Barcelona-Catalunya, per bé que la FIA encara no ho ha confirmat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)