Trial

MIQUEL GELABERT

PILOT DE TRIAL

“Vull fer créixer el meu nom”

Miquel Gelabert serà un dels protagonistes del Trial Indoor de Barcelona després de ser segon en l’anterior cita del mundial sota sostre

Fa molts anys que el planter català és el millor. Hi ha molts pilots joves que pugen i poden garantir el relleu claríssimament

A punt de fer 20 anys, Miquel Gelabert (Sant Gregori,06-02-1998) va causar sensació en l’última prova del mundial d’X-trial, a Estrasburg. Va ser segon rere Toni Bou, gràcies a haver-se imposat en el seu grup en la segona volta. Amb aquest resultat al sarró, el campió d’Europa del 2016 serà una de les estrelles de la pròxima cita del curs, el Trial Indoor Solo Moto de Barcelona, diumenge vinent al Palau Sant Jordi.

El va sorprendre aconseguir el segon lloc a Estrasburg?
Sí, va ser un resultat que no s’esperava ningú. Va ser una nit excepcional, una nit de somni.
És clar que el nou reglament el va afavorir. Altres pilots van acabar amb menys punts, però es van classificar rere seu...
Precisament, aquest reglament està fet perquè els pilots joves, que no acostumen a pujar al podi, puguin aspirar almenys a passar a la final. És veritat que el reglament em va ajudar una mica a aconseguir el segon lloc, però, si no, hauria estat tercer, que també hagués estat molt bé.
Aquest resultat l’ha posat una mica al mapa, tot i que ja té un palmarès considerable. D’ara endavant, què?
Mirar de mantenir-nos aquí i aconseguir molts podis aquest any. Els rivals són molt durs i tenen molta més experiència que jo, però ja s’ha vist que és possible. Vull lluitar pel podi i fer créixer el meu nom i la meva imatge.
Això en l’‘indoor’. I a l’aire lliure?
L’objectiu també és aquest, tot i que en l’outdoor encara estic una mica lluny, ja que l’any passat vaig acabar l’onzè de la general del mundial.
Què prefereix, ‘indoor’ o ‘outdoor’?
Bé, sembla que indoor! No n’havia fet mai fins aquest any i sembla que m’està anant molt bé. Vull ser molt regular en l’indoor i intentar estar molt endavant en l’outdoor.
És pilot de Sherco. Fins l’any passat tenia de company el veterà Albert Cabestany, que ha deixat la marca. No tenir-lo al costat el perjudica?
No, realment m’afavoreix, ja que ara tot l’equip està pendent de mi i només m’he de preocupar d’anar amb moto. Això ha estat un pas més que, de fet, m’ha ajudat a aconseguir aquest resultat.
Catalunya és una potència en l’especialitat del trial. Creu que el relleu està garantit, amb pilots com vostè, per exemple?
Sí, fa molts anys que el planter català ha estat el millor, i hi ha molts pilots joves que pugen, catalans i també espanyols, com el Jaime Busto, que viu a Catalunya. Crec que el jovent català puja molt fort i pot garantir el relleu claríssimament.
No troba que és una paradoxa que sent Catalunya una potència en el trial tingueu tantes dificultats i tantes traves per entrenar-vos?
Això és una mancança que s’hauria de solucionar, perquè és un problema greu. Sent, com dius, la potència més forta del món, hi hauria d’haver més llibertat i ens haurien de deixar entrenar-nos, perquè és la nostra feina i si no ens entrenem no podrem aconseguir resultats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)