Motociclisme

Viñales recupera el to

Motor. L’empordanès domina la primera jornada d’entrenaments a Losail després del discret rendiment a Buriram. Márquez només pot ser desè

Pràcticament desaparegut dels tests de Buriram, que va acabar només amb el vuitè millor temps, Maverick Viñales (Yamaha) va ser el principal protagonista en la primera jornada dels últims entrenaments de la temporada, al circuit de Losail. El pilot empordanès va acabar la sessió amb el millor registre del dia (1:55.053), tot i que només va ser 51 centèsimes més ràpid que Andrea Dovizioso, que va ser el segon classificat. Per contra, l’equip oficial Honda, referència en els tests anteriors, va tenir una jornada molt complicada en la qual els seus dos pilots, Marc Márquez i Dani Pedrosa, van acabar només desè i onzè, respectivament.

Viñales va ser un dels pilots que més voltes van fer al circuit de Losail (64), i es va quedar a menys de set dècimes del millor temps dels entrenaments de l’any passat, que va dominar ell mateix (1:54.330). La brutícia en l’asfalt per la sorra del desert va evitar que els registres s’acostessin al millor temps d’aquest traçat, marcat per Jorge Lorenzo (1:53.827) el 2008.

Viñales va demostrar la seva eficiència a una volta, per bé que no va treballar el ritme de cursa. Darrere seu, Dovizioso va demostrar que la Ducati s’adequa bé a Losail. El cinquè lloc de Lorenzo (1:55.423) ho va refermar. Just darrere seu, Àlex Rins (Suzuki) va demostrar que el seu rendiment a Buriram (sisè) no va ser flor d’un dia, com tampoc el del seu equip, atès que el seu company Andrea Iannone va acabar tercer.

Valentino Rossi, company de Viñales, va acabar setè, tot i que va arribar a encapçalar la taula a la meitat de la sessió.

En l’altra cara de la moneda, les dues Honda oficials no van tenir, definitivament, el dia. Especialment Dani Pedrosa, que va tenir dues caigudes, tot i que sense conseqüències físiques. Avui es farà la segona de les tres sessions previstes.

Rossi, sobre l’habilitat de Márquez

Valentino Rossi va parlar ahir sobre l’habilitat de Marc Márquez per evitar caigudes que semblaven segures: “No pot ser una coincidència. Treballa per millorar aquesta tècnica, i el seu estil de pilotatge hi ajuda. Col·loca el cos entre la moto i l’asfalt i el fa servir per no caure.” També va dir que el disseny de l’Honda hi ajuda: “Amb la Yamaha no es pot fer el mateix.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)