Motociclisme

Amb un pam de nas

Johann Zarco sorprèn el campió Marc Márquez i les Ducati i marca la primera posició preferent del curs en el GP de Qatar

El francès es refà d’una caiguda en l’últim entrenament lliure i bat el rècord del circuit

Un any després de deixar tothom bocabadat en el seu debut a Moto GP, Johann Zarco va refermar ahir per què és un dels homes del moment en la categoria gran del mundial de velocitat. Si el 2017 va encapçalar les seves sis primeres voltes a Moto GP, abans de caure, en l’entrenament cronometrat del GP de Qatar del 2018 va signar contra pronòstic la primera posició preferent del curs, avantatjant de poc més de dues dècimes el vigent campió, Marc Márquez (Honda), i la millor Ducati, de Danilo Petrucci. L’any passat ja s’havia endut dues poles al manillar de la Yamaha M1 de l’equip satèl·lit Tech 3, però la d’ahir va ser la primera que aconseguia sobre l’asfalt sec.

Per si no fos prou, en la Q2 Zarco es va haver de refer d’una caiguda just abans, en el quart entrenament lliure, on Pol Espargaró (KTM) també va anar per terra. Aliè a l’entrebanc, el pilot de Canes va batre el rècord de la pole del circuit, establert per Jorge Lorenzo –novè ahir– el 2008 (1:53.927, també amb Yamaha).

‘Pole’ d’Àlex Márquez

La jornada va estar marcada pel vent que bufava al desert, que va dur molta pols en suspensió a la pista, amb la qual cosa els temps de l’entrenament lliure del migdia (el tercer) van quedar a un segon llarg dels de divendres. Una víctima va ser Maverick Viñales (Yamaha), que va haver de passar per la Q1 per fer-se un lloc en la Q2. Se’n va sortir (els germans Espargaró i Tito Rabat no van passar el tall), per bé que superat pel company de Petrucci en l’equip satèl·lit de Ducati, Jack Miller. L’empordanès va baixar per fi d’1:55 en la Q1 i va treballar en el ritme de cursa amb les rodes toves, però en la Q2 va quedar l’últim, sense prou velocitat a una volta.

L’elecció de pneumàtics de Mack és inèdita, atès que Michelin espera que la majoria de pilots surtin amb el mitjà al davant i el tou al darrere. En canvi, Márquez pensa muntar el dur al davant, ja que amb el seu estil el castiga més. El cerverí va avisar que el pilot amb millor ritme de cursa és Andrea Dovizioso (Ducati), cinquè a la graella, al davant d’Àlex Rins (Suzuki) –millor qualificació en Moto GP per al barceloní– i Dani Pedrosa (Honda), en el GP número 200 del vallesà a Moto GP.

En la categoria mitjana, Àlex Márquez va refermar el seu domini –només ha deixat escapar la primera sessió lliure, en què no va muntar la roda tova– amb la posició preferent, amb Baldassari a tres dècimes amb la Kalex de Sito Pons. Xavi Vierge no va millorar en l’intent final i va quedar a les portes del top ten.

En Moto3, Antonelli va aprofitar el joc de rebufs en l’últim minut per pispar la cartera al favorit Martín (tots dos, amb Honda), que va quedar a just una mil·lèsima. Albert Arenas no va millorar al final i arrencarà des de la penúltima línia, 23è.

Soc ràpid a una volta, però en ritme de cursa ho tenim més difícil. Tinc una bona oportunitat de pujar al podi
Johann Zarco
Quan veus que arriba la ‘crono’ treus tot el que tens a dins. Serà una cursa de grup, i Dovizioso serà el més perillós
Marc Márquez
L’objectiu era entrar en les dues primeres línies. L’he complert, però guanyar potser serà demanar massa
Danilo Petrucci
Estic molt content: està sent tal vegada el meu millor cap de setmana a Moto GP. Espero una cursa força ràpida
Àlex Rins
Hem canviat força la moto, més al meu estil, una mica més rígida. Encara som lluny, però tinc més confiança
Maverick Viñales
10
anys
feia que durava el rècord de la ‘pole’ de Qatar. Ahir els tres primers el van batre.
No estava del tot convençut pel vent, però m’ha sortit tot bé. Tinc un bon ritme i em sento preparat per a la cursa
Àlex Márquez

Zarco, la peça més cobejada

Amb Márquez, Viñales i Rossi lligats amb els seus actuals equips fins al final del 2020, la peça més cobejada del mercat de pilots de Moto GP és Johann Zarco. El nou amo del rècord de Qatar corre amb l’equip satèl·lit de Yamaha, Tech 3, que l’any que ve canviarà les M1 per les KTM. Totes les marques oficials estan pendents dels moviments del francès, fins i tot Honda, que ha de decidir si fa confiança un any més a Dani Pedrosa o aposta pel bicampió de Moto 2 com a company del Tro de Cervera. “He de veure com van les tres primeres curses i valorar les opcions que tinc”, va declarar Zarco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.