Ferrari no les té totes malgrat la victòria inicial
Fórmula 1. L’equip italià és conscient que l’SF71H encara no està a l’altura del Mercedes W09, tot i el sonat triomf de diumenge en el GP d’Austràlia
La meitat dels 68 campions del món de F-1 ho han estat després de vèncer en el primer gran premi del curs. Així doncs, la victòria de Sebastian Vettel diumenge, en l’arrencada de la temporada a Austràlia, no és ni un esperó per a les seves aspiracions ni una reculada per a les del seu gran rival, Lewis Hamilton. L’equilibri es trencarà al final d’aquest any, i llavors es veurà si Ferrari ha sabut convertir la victòria inicial en un trampolí cap al títol o si Mercedes ha acabat imposant-se igualment a pesar d’haver-se deixat pispar la cartera en la primera cursa. Per deixar-ne constància, l’any passat en aquest punt del campionat la situació era calcada a l’actual, amb Vettel vencedor als antípodes i Hamilton segon. A les acaballes del curs, però, el campió va ser l’anglès.
Estratègia guanyadora
Si més no, el pilot alemany és ben conscient que la seva 48a victòria en la F-1 va ser més una qüestió d’encert tàctic amanit amb la dosi justa de sort que de velocitat pura. No debades, el membre de Ferrari que va pujar al podi a recollir el trofeu del constructor va ser el madrileny Iñaki Rueda, l’ideòleg de l’estratègia que va capgirar el desenllaç de la cursa. Amb dos Ferrari al capdavant pressionant l’únic Mercedes de Hamilton, el box vermell va poder cridar a boxs Kimi Räikkönen abans d’hora per obligar els de Brackley a cobrir la maniobra fent aturar també el líder de la cursa. En canvi, Vettel va continuar endavant, ara primer, en la posició preferent per tal de poder aprofitar una neutralització fortuïta per fer l’aturada sense perdre el lloc de privilegi.
Tanmateix, el líder del mundial no les té totes. “El nostre ritme no estava a la seva altura”, va reconèixer. “Encara em falta una mica de confiança en el cotxe; encara no és ben bé com volem. Sé el que necessito i hem de treballar-hi, però crec que el cotxe té el potencial que cal”, hi va afegir. El principal canvi respecte de l’SF70H del 2017 és una distància entre eixos més llarga, com la del Mercedes. Les dificultats inicials de Vettel podrien venir d’aquesta característica, a la qual Räikkönen sembla haver-se adaptat millor de bon començament.
LES DADES
CAUTELA
“Em falta una mica de confiança en el cotxe; encara no és ben bé com volem”Notícies
Dijous,18 abril 2024