Fórmula 1

La calor del desert del golf Pèrsic afavoreix Ferrari

Fórmula 1. L’equip italià té l’oportunitat de guanyar dues curses seguides per primer cop des del 2010 en el GP de Bahrain, on Vettel va vèncer el 2017

Sebastian Vettel es convertirà diumenge en el divuitè pilot de F-1 que arriba als 200 GP disputats –el quart en actiu, després d’Alonso (293), Räikkönen (273) i Hamilton (210)– i podria molt bé celebrar-ho des del graó més alt del podi del GP de Bahrain. No debades, el pilot alemany va derrotar els Mercedes de Hamilton i Bottas en l’anterior edició de la cursa del desert, que l’any passat era la tercera del curs. Aquest any la Xina i Bahrain han intercanviat els llocs respectius en el calendari, de manera que la primera parada del curs al golf Pèrsic és la segona cursa del mundial. Això fa que Ferrari tingui una oportunitat d’or per tastar el xampany del vencedor –substituït a Sakhir per un escumós afruitat– en dues curses seguides per primer cop des del 2010, quan Alonso va vèncer a Monza i Singapur.

El triomf de Vettel a Austràlia, fa quinze dies, el va fer possible en bona mesura l’atzar, per la neutralització que va trastocar la cavalcada de Hamilton. Però a Bahrain l’elevada temperatura ambiental afavoreix Ferrari, per bé que d’ençà del 2014 la cursa es disputa al capvespre, tal vegada per amagar el paisatge desolador que envolta el circuit, inaugurat el 2004. De fet, els dos pilots de Mercedes van haver de cuidar la mecànica a Melbourne per protegir-la del sobreescalfament. Un repte que serà força més feixuc a Bahrain, agreujat per la pols que el vent acostuma a arrossegar sobre la pista. En canvi, Ferrari reïx força millor quan la calor referma.

Honda estrena peces

Mercedes no és l’únic equip capficat per les temperatures. Els Toro Rosso-Honda ja munten a Bahrain el segon turbo i motor elèctric associat, d’un total de tres per a tot el curs. A Haas la preocupació és una altra. L’equip americà s’està fent un fart d’assajar canvis de rodes, després que una doble pífia a boxs engegués a rodar el quart i cinquè llocs de Magnussen i Grosjean a Melbourne.

La F-1 del futur, més a prop

El promotor de la F-1, Liberty Media, farà avui una exposició de l’avantprojecte del pròxim reglament de la categoria reina, que haurà d’entrar en vigor el 2021. El mestre de cerimònies serà Ross Brawn, el responsable de competició dins del triumvirat directiu que al principi de l’any passat va prendre el relleu de Bernie Ecclestone, i que completen el cap de màrqueting Sean Bratches i el president Chase Carey. Entre els canvis previstos hi ha un nou motor i un possible sostre de pressupost. Ferrari ha avisat que si les novetats alteren l’ADN de la F-1, tancarà la barraca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)