Més motor

El ral·licròs té més sortida

Motor. El curs del mundial d’RX arrenca demà al Circuit de Barcelona-Catalunya sobre un traçat mixt renovat, que inclou una nova graella a la recta d’entrada a la zona de l’estadi

El mundial de ral·licròs comença aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb una fesomia renovada que promet mànegues encara més espectaculars. El traçat d’asfalt i terra es manté, però la graella de sortida s’ha traslladat a la recta d’entrada a la zona de l’estadi, més ampla, en lleuger descens i amb un primer revolt a tot o res. De retruc, la línia d’arribada s’ha reubicat després de la segona zona de terra, un punt calent on es podrien decidir moltes mànegues –dissabte i diumenge se’n faran més de vuitanta.

Per acabar-ho d’adobar, el cartell és d’autèntic luxe, amb Sébastien Loeb encapçalant l’equip oficial Peugeot al costat dels germans Timmy i Kevin Hansen –presents ahir en la presentació del Catalunya RX a la seu barcelonina del RACC– i els nous equips de Renault (amb els Mégane fets per Prodrive) i Hyundai, dirigit per l’excampió del WRC Marcus Grönholm. A banda, és clar, d’Audi (Ekström i Bakkerud) i VW (el vigent campió Kristoffersson i Solberg). El programa el completen l’europeu de Supercar i S1600, i els Car Cross. En aquesta categoria competiran els catalans Nani Roma, Gerard Farrés –en la seva primera incursió en les quatre rodes– i Dani Clos. Tot plegat es complementarà els dos dies a la tarda amb l’Open Slalom Drift (concurs de lliscades a la zona de la Moreneta) i amb l’anomenat Horse Power Festival al pàdoc, que oferirà un munt d’activitats al voltant d’un esport basat en l’entreteniment.

ELS PROTAGONISTES

El nou primer revolt serà fantàstic, amb molt espai per fora. Però la meva part preferida és la «joker lap»
Timmy Hansen
És el meu primer pas en les quatre rodes. Quan m’ho van proposar vaig dir que sí sense rumiar-ho gaire
Gerard Farrés
Soc pilot de circuits i d’asfalt, molt fi i sempre pel lloc, però també m’agrada lliscar. I encara més al circuit de casa
Dani Clos

El RACC treballa perquè el WRC torni a Montjuïc

El 7 de juny, quan el RACC presenti a Tarragona l’itinerari del ral·li Catalunya-Costa Daurada del 2018, se sabrà del cert si la prova catalana del WRC recuperarà aquest any el tram urbà de Montjuïc, a Barcelona, després d’un any “de descans”. Ho va haver d’aclarir ahir el director de l’àrea esportiva del RACC, Aman Barfull, quan un dels polítics presents va aixecar la llebre durant la presentació del Catalunya RX. “L’acord polític [amb l’Ajuntament] ja hi és, però encara falta concretar el suport econòmic”, va explicar. El muntatge del tram de Montjuïc costa uns 200.000 euros, que el RACC i l’Ajuntament s’haurien de repartir al 50%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)