La truita s’ha girat
Fórmula 1. Ferrari confirma el seu moment de gràcia en el GP de la Xina, ocupant la primera línia de la graella per segon cop en una setmana i relegant els Mercedes al rol de perseguidors
La imatge de Lewis Hamilton fent avortar el seu darrer intent de qualificació en la Q3 del GP de la Xina va il·lustrar l’estupefacció que va planar ahir sobre Xangai, en veure els Mercedes relegats al rol de perseguidors dels Ferrari per segon cop en una setmana, en un traçat en què les fletxes de plata havien fet les sis últimes poles. “M’he aturat perquè sabia que no els podria igualar”, va reconèixer el vigent campió, que al matí havia fet una virolla de 360º en l’entrenament lliure –la segona del cap de setmana– i també va ser superat pel seu company Valtteri Bottas, igual que la setmana passada a Bahrain. No es recorden unes paraules semblants d’un cap de files de Mercedes d’ençà que el 2014 va començar l’actual era híbrida de la F-1.
De retruc, Ferrari va ocupar la primera línia de la graella en dues curses seguides per primer cop des del 2006 (llavors amb Michael Schumacher i Felipe Massa). “Quan el cotxe és ràpid i va bé, guanyes molta confiança i això ajuda”, va dir Sebastian Vettel, el flamant autor de la posició preferent. També per segon cop en una setmana, el pilot alemany va pispar la cartera al seu company Kimi Räikkönen en el segon i definitiu intent de la Q3. El finlandès havia estat el més ràpid en el primer (1:31.200) i encara va rebaixar el registre en vuit mil·lèsimes en el segon. Però Vettel va llimar gairebé tres dècimes al seu temps anterior (1:31.361). El secret va ser corregir les petites lliscades en els revolts tercer i sisè –per tal d’arribar al final de la volta bona encara amb les rodes a to– i en ser dels últims a sortir a la pista, beneficiant-se així d’un asfalt que evolucionava ràpidament després que la pluja de la vigília hagués netejat tota la goma dipositada, reduint-ne l’adherència.
Marcatge tàctic
El marcatge entre Ferrari i Mercedes els va dur a fer la mateixa jugada tàctica en la Q2. Els quatre pilots capdavanters van passar l’últim tall amb el pneumàtic tou en comptes de l’ultratou, amb la qual cosa havien de començar la cursa amb aquest compost més durador que el morat, però al voltant de set dècimes més lent.
Allà també es va palesar que aquest cap de setmana la truita s’ha girat, atès que Vettel i Räikkönen en van fer prou amb un intent amb les rodes de color groc per garantir-se el pas a la Q3, mentre que Hamilton i Bottas en van haver de fer dos per curar-se en salut.
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:31.095 |
2n | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:31.182 |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:31.625 |
4t | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:31.675 |
5è | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:31.796 |
6è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:31.948 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:32.532 |
8è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:32.758 |
9è | Carlos Sainz (Renault) | 1:32.819 |
10è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:32.855 |
11è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:32.986 |
12è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:33.057 |
13è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:33.232 |
14è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:33.505 |
15è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 1:33.795 |
16è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:34.062 |
17è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:34.101 |
18è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:34.285 |
19è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:34.454 |
20è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:34.914* |
(*) Cinc llocs de sanció per no fes cas de les banderes grogues en la Q1. | ||
Red Bull s’allunya de Renault
En la relació entre Red Bull i Renault hi ha poc amor, i encara menys confiança, després que Daniel Ricciardo trenqués el motor en l’entrenament lliure i l’equip de Milton Keynes l’hagués de canviar a correcuita abans del qualificatiu. L’australià va poder sortir a la pista quan només faltaven tres minuts per al final de la Q1. Ricciardo ja va haver de plegar a Bahrain, diumenge passat, per una avaria a les bateries. “La pretemporada semblava molt més positiva pel que fa a la fiabilitat”, va reconèixer. El reguitzell d’entrebancs acosta cada cop més l’equip Red Bull a Honda, l’actual proveïdor de l’equip B de la marca de begudes. L’equip de matriu austríaca haurà de fer un cop de cap abans del 15 de maig, la data límit per tancar el subministrament de motors de l’any següent.
Notícies
Dissabte,20 abril 2024