Fórmula 1

De l’infern al cel

Una setmana després de fer només una volta a Bahrain i l’endemà de trencar el motor Ricciardo protagonitza una gran remuntada per vèncer el GP de la Xina

Vettel entra només vuitè després de l’escomesa de Verstappen

El GP de la Xina va il·lustrar com plantegen l’ofici els pilots de Red Bull, Daniel Ricciardo i Max Verstappen. L’australià –28 anys, 132 curses– va protagonitzar una gran remuntada en la segona meitat de la cursa, saltant del sisè lloc al primer, una setmana després d’haver fet amb prou feines una volta a Bahrain i l’endemà d’haver trencat el motor a Xangai. En canvi, l’holandès –20 anys, 63 curses– s’ho va fer venir bé per topar amb Lewis Hamilton i amb Sebastian Vettel, i esguerrar el possible doblet de la marca de begudes.

Max va entrar quart i va perdre un lloc un cop aplicada la sanció de deu segons que va merèixer per l’escomesa sobre Vettel, que va entrar vuitè. Per acabar-ho d’adobar, el beneficiari de la penalització va ser precisament Hamilton, que va heretar el quart lloc. El líder del mundial ha vist reduït el seu marge sobre l’anglès de disset punts a nou.

Cursa de dues cares

La cursa va tenir dues cares. La primera, marcada pel duel tàctic entre Ferrari i Mercedes, del qual va sortir vencedor l’equip de l’estrella de tres puntes. No debades, Valtteri Bottas va desbancar Vettel del primer lloc en l’única aturada a boxs prevista pels dos equips capdavanters, per canviar el pneumàtic tou de la sortida pel mitjà. Un cop completades les aturades, Verstappen era tercer rere el W09 número 77 i l’SF71H número 5, seguit per un Hamilton força desdibuixat, Ricciardo i Räikkönen. Aleshores els Red Bull encara tenien pendent una segona aturada a boxs, l’única tàctica possible havent començat amb el compost ultratou.

Llavors, a la cua del grup els Toro Rosso de Hartley i Gasly van topar al final de la recta llarga, i el cotxe de seguretat va neutralitzar la cursa per enretirar-ne les restes. D’una revolada, Red Bull va cridar els seus pilots a boxs per fer la segona aturada sense perdre-hi gairebé res, perquè el nou Mercedes-AMG GT R de 585 CV conduït per Bernd Mayländer va compactar tot el grup rere els seus llums d’emergència.

Ara l’ordre era Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen –Ferrari va deixar passar l’ocasió de fer el mateix que Red Bull amb el finlandès– i Ricciardo, i va començar l’exhibició de l’australià. Primer va superar Kimi; després el seu company, quan Max va sortir del traçat mirant de passar Hamilton on no es podia; el següent va ser l’anglès, amb un atac sensacional a la forquilla; tot seguit, Vettel, i finalment, Bottas, amb una altra acció sorprenent per la seva agressivitat i precisió.

Verstappen es va refer de l’error, va superar Hamilton i va encalçar Vettel, al qual va envestir en la forquilla. Qui en va sortir més malparat va ser el Ferrari, que va caure al setè lloc. Amb el cotxe malmès, Sebastian no va poder evitar que Fernando Alonso també l’avancés en el penúltim gir, mentre que Max va tornar a avançar Hamilton, quan ja sabia que perdria el lloc perquè estava penalitzat. Mentrestant, Ricciardo devia pensar que aquest esport de vegades és cruel, però que les alegries compensen tots els neguits.

6
victòries
té Ricciardo, totes aconseguides havent sortit quart, cinquè, sisè o desè en la graella
He bloquejat les rodes del darrere i he acabat envestint-lo [Vettel]. Ho he d’analitzar tot bé i tornar més fort
Max Verstappen
1rDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)1h35:36.380
2nValtteri Bottas (Mercedes)a 8.894
3rKimi Räikkönen (Ferrari)a 16.985
4tLewis Hamilton (Mercedes)a 6.512
Max Verstappen (Red-Bull-TAG)a 20.436
Nico Hülkenberg (Renault)a 21.052
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 30.639
Sebastian Vettel (Ferrari)a 35.286
Carlos Sainz (Renault)a 35.763
10èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 39.594
11èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)a 44.050
12èSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 44.725
13èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)a 49.373
14èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 55.490
15èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)a 58.241
16èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 1:02.604
17èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1:05.296
18èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1:06.330
19èCharles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 1:22.575
ret.Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda)volta 51
LÍDERS SUCCESSIUS
Vettel, volta 1 a 20; Räikkönen, volta 21 a 26; Bottas, volta 27 a 44; Ricciardo, volta 45 a 56
VOLTA RÀPIDA
D. Ricciardo (1:35.785, a 204.871 km/h)v. 55
CAMPIONAT DE PILOTS
1rSebastian Vettel (Ferrari)54
2nLewis Hamilton (Mercedes)45
3rValtteri Bottas (Mercedes)40
4tDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)37
Kimi Räikkönen (Ferrari)30
Fernando Alonso (McLaren-Renault)22
Nico Hülkenberg (Renault)22
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)18
Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)12
10èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)11
11èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)6
12èCarlos Sainz (Renault)3
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes85
2nFerrari84
3rRed Bull-TAG Heuer55
4tMcLaren-Renault28
Renault25
Toro Rosso-Honda12
Haas-Ferrari11
Sauber-Ferrari2
Force India-Mercedes1
PRÒXIMA CURSA
GP de l’Azerbaidjan, 29 d’abril
Sebastian [Vettel] anava llarg en els revolts amb el cotxe malmès i quan he vist la porta oberta m’hi he llançat
Fernando Alonso
Agraeixo que [Verstappen] vingués a disculpar-se. Li he dit: “Mira, les curses són llargues i has engegat el podi a rodar”
Sebastian Vettel
Estava en terra de ningú, no tenia ritme, només mirava d’aguantar i recollir el que pogués. I encara bo dels incidents
Lewis Hamilton
Dissabte pensava que hauria de sortir l’últim i 24 hores més tard soc aquí [dalt del podi]. Aquest esport és una bogeria
Daniel Ricciardo

Per emmarcar

Ricciardo va donar una lliçó de mestratge. Era l’últim del grup capdavanter i va acabar primer.

Per oblidar

Gasly va cometre el pecat d’envestir el seu company. De retruc, l’incident va capgirar la cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)