Més motor

Ekström no té butlla

Motor. El pilot suec s’imposa en el Catalunya RX després d’arraconar Solberg en l’arrencada i els comissaris esportius el desqualifiquen de la final

El duel entre Audi i Volkswagen pel mundial de ral·licròs es va encetar ahir amb polèmica al Circuit de Barcelona-Catalunya. El cap de files de la marca dels anells, Mattias Ekström, va creuar la meta primer en la final del Catalunya RX, però dues hores després de celebrar-ho dalt del podi va ser desqualificat. Era el càstig dels comissaris esportius per l’incident de l’arrencada, en què va arraconar Petter Solberg contra les tanques de pneumàtics. El noruec va quedar entregirat i va entrar l’últim. “No m’ha semblat una maniobra tan dura”, va justificar el d’Audi quan els comissaris encara deliberaven. “Potser és ell qui necessita ulleres i no jo”, va replicar el de Volkswagen un cop confirmada la sanció.

Fins llavors, Ekström assaboria el tercer triomf seguit en quatre edicions de ral·licròs al Circuit, però la desqualificació va enlairar el vigent campió Johan Kristoffersson fins al primer lloc. El company de Solberg va encalçar l’Audi capdavanter durant tota la final, disputada sota un sol radiant davant 21.000 espectadors.

El segon va acabar sent Sébastien Loeb, que havia accedit a les semifinals per la decisió tàctica de Peugeot. L’alsacià era tretzè en la classificació intermèdia i només els dotze primers tenien plaça a les semifinals. Però la marca del lleó va sacrificar el jove de 19 anys Kevin Hansen, dotzè, per deixar el preuat lloc al seu llorejat company. Tot seguit, Loeb es va colar a la final quan l’altre 208, de Timmy Hansen, va quedar a l’estacada per un problema electrònic en el penúltim gir.

El pluricampió de ral·lis va rebre el podi amb incredulitat, després del reguitzell d’entrebancs que havia patit en les qualificatives. “Quants alts i baixos d’emocions pots tenir en un cap de setmana del mundial d’RX?”, es va preguntar retòricament.

Val a dir que Ekström també va haver de suar la cansalada per entrar en la final. Va caure al cinquè lloc en els primers revolts de la semifinal –“em van bombardejar per totes bandes!”– però va ser el gran beneficiari de la dissort del germà gran de Kevin. El tercer lloc definitiu va anar a parar al seu company, Andreas Bakkerud. Llàstima que la legió de seguidors que va arrossegar a Montmeló ja feia estona que havien marxat quan el noruec va rebre el trofeu corresponent un cop endreçada la classificació.

PROTAGONISTES

He notat un cop i quan he mirat pel retrovisor he vist que tenia Kristoffersson al darrere en comptes de Petter
Mattias Ekström
No m’esperava que [Ekström] fes una cosa així. Sempre ha estat un pilot net. Els comissaris han fet el que tocava
Petter Solberg
World RX Supercar. Final
1r Johan Kristoffersson (VW) 8
2n Sébastien Loeb (Peugeot) 5
3r Andreas Bakkerud (Audi) 4
4t Niclas Grönholm (Hyundai) 3
5è Petter Solberg (VW) 2
DQ Mattias Ekström (Audi) 0
World RX. General
1r Johan Kristoffersson (VW) 27
2n Petter Solberg (VW) 24
3r Andreas Bakkerud (Audi) 20
4t Mattias Ekström (Audi) 19
5è Niclas Grönholm (Hyundai) 18
6è Timmy Hansen (Peugeot) 16
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)