Fórmula 1

Cerimònia de la confusió

Fórmula 1. Festival d’ensurts de cap a cap del grup en la primera jornada de lliures del GP de l’Azerbaidjan. Ricciardo, l’únic que se’n deslliura

Aliè a les contrarietats que van ser la norma de cap a cap del grup, Daniel Ricciardo va dominar de gust la primera jornada d’entrenaments lliures del GP de l’Azerbaidjan. Al matí, el pilot australià va quedar a tot just 35 mil·lèsimes de la marca de Valtteri Bottas, però el Red Bull muntava el pneumàtic supertou, unes vuit dècimes més lent que l’ultratou que calçava el finlandès de Mercedes. A la tarda, tots amb les cobertes de color morat, l’exercici del vencedor de l’anterior edició de la cursa de Bakú –i de l’últim gran premi, a Xangai– va ser excels, amb tres intents reeixits de volta ràpida amb el mateix joc d’ultratous: 1:43.017, 1:42.816 i 1:42.795.

Ningú va ser capaç de ser tan ràpid i regular sobre una pista molt lliscant i amb molt poca adherència, que va fer anar de corcoll la resta de pilots, amb contínues passades de frenada i ensurts diversos. Cal dir que Kimi Räikkönen es va acostar a 69 mil·lèsimes de l’RB14 número 3, però va ser en una volta en què va agafar el rebuf providencial del Renault de Nico Hülkenberg i va arribar als 341 km/h a la recta de dos quilòmetres. De fet, Ferrari va patir de valent per esgarrapar tracció, i el líder del mundial, Sebastian Vettel, es va fer un tip de voltar per les escapatòries.

L’altre Red Bull, el de Max Verstappen, també va baixar d’1:43 i només va cedir una dècima al seu company, però es va mostrar força més erràtic, amb una forta topada en la primera sessió. Amb tot, a la tarda els Red Bull i el millor Ferrari van relegar els W09 de Bottas i Lewis Hamilton a vuit dècimes, un marge que il·lustra com de difícil era traduir el potencial del bòlid en una bona marca . Embolics típics d’un circuit urbà que es munta un sol cop l’any, agreujats per una temperatura més baixa del que és habitual en aquestes contrades.

EMBOLICS URBANS

L’asfalt lliscant i un ambient més fred del normal van fer anar de corcoll els equips
Sessió lliure 1
1r V. Bottas (Mercedes) 1:44.242
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:44.277
3r S. Pérez (Force India-Merc.) 1:45.075
4t L. Hamilton (Mercedes) 1:45.200
5è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:45.237
6è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:45.559
7è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:46.465
8è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:46.480
9è P. Gasly (STR-Honda) 1:46.492
10è S. Vettel (Ferrari) 1:46.513
11è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:46.590
12è B. Hartley (STR-Honda) 1:46.747
13è N. Hülkenberg (Renault) 1:46.749
14è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:46.856
15è K. Räikkönen (Ferrari) 1:46.861
16è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:46.875
17è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:47.073
18è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:47.434
19è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:47.967
20è C. Sainz (Renault) 1:48.741
Sessió lliure 2
1r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:42.795
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:42.864
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:42.911
4t V. Bottas (Mercedes) 1:43.570
5è L. Hamilton (Mercedes) 1:43.603
6è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:43.700
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:43.814
8è C. Sainz (Renault) 1:43.834
9è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:43.977
10è N. Hülkenberg (Renault) 1:44.091
11è S. Vettel (Ferrari) 1:44.127
12è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:44.142
13è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:44.425
14è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:44.459
15è P. Gasly (STR-Honda) 1:44.712
16è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:44.940
17è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:45.007
18è B. Hartley (STR-Honda) 1:45.051
19è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:45.288
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:46.042
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)