Fórmula 1

Sense un favorit clar en el circuit més anacrònic

Fórmula 1. Mercedes arriba al GP de Mònaco havent aconseguit el primer doblet del curs a Montmeló, una cursa que Ferrari i Red Bull esperen amb candeletes per recuperar el to

Mercedes arriba al GP de Mònaco després de dues victòries seguides de Lewis Hamilton i el primer doblet del curs al Circuit de Barcelona-Catalunya, fa quinze dies. Però l’equip de Toto Wolff considera que els favorits en el traçat urbà de la costa Blava són Ferrari i Red Bull, que hi han fet les dues últimes poles. De retruc, aquests dos equips esperen amb candeletes la cursa més glamurosa de l’any per recuperar el to i trencar la ratxa de l’estrella de tres puntes. Tot plegat s’explica per l’anacronisme de l’escenari de la sisena prova del mundial. Sense anar gaire lluny, Daniel Ricciardo qualifica de “bogeria” el fet de córrer pels estrets carrers del principat. De retop, això “dispara l’adrenalina i l’emoció”.

A més, Mònaco és la cursa “de casa” per a gran part de la graella, tot i que enguany hi correrà un veritable pilot local, Charles Leclerc, per primer cop d’ençà d’Olivier Beretta el 1994. No debades, molts tenen el domicili a Mònaco. “Quan condueixo per aquí els dies que no hi ha cursa, quedo parat per les velocitats que agafem amb els bòlids”, comentava ahir Hamilton, un dels il·lustres residents. “Córrer a Mònaco és un somni fet realitat. És una llàstima que només ho puguem fer un cop l’any”, hi afegia.

Estrena de l’hipertou

Tal vegada sigui per la falta de rodatge en el circuit més curtet i lent del curs que els equips no ho puguin tenir tot tan ben apamat com voldrien. “L’any passat no vam saber trobar els reglatges adients”, reconeix Toto Wolff, que no va veure cap dels seus pilots dalt del podi. Per acabar-ho d’adobar, aquest any hi ha un parell de variables afegides. D’una banda, s’ha reasfaltat la recta principal i el tram des del túnel fins a la piscina. De l’altra, a Mònaco debuta en competició el pneumàtic hipertou de Pirelli. En les proves el compost de color rosa ha donat bones sensacions als pilots. És un segon més ràpid que l’ultratou i, a més, força regular. El gruix de les voltes en les sessions lliures d’avui es farà amb les noves cobertes, ja que els equips n’han escollit entre nou i onze jocs dels tretze disponibles.

ELS PROTAGONISTES

Red Bull lluitarà amb Ferrari i tant de bo nosaltres puguem ser allà. Hem après molt de l’any passat
Lewis Hamilton
En el test de Barcelona vam posar en pràctica algunes idees. El temps dirà si hem trobat el bon camí
Sebastian Vettel
Tinc moltes ganes que arribi la cursa. Visc a la recta de meta i he esperat aquest moment des que era un nen
Charles Leclerc
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)