Fórmula 1

Verstappen, en bona forma

Fórmula 1. El pilot holandès fa el millor temps en les dues sessions lliures del GP del Quebec, per bé que Mercedes encara no ha ensenyat la poteta

Max Verstappen es va rescabalar ahir dels incidents que ha tingut en les últimes curses dominant les dues sessions lliures del GP del Quebec, per bé que la jerarquia al traçat semiurbà de Mont-real encara és lluny d’estar negre sobre blanc. Sense anar més lluny, Mercedes no va muntar el compost més tou i ràpid disponible, l’hipertou, de manera que els registres de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas cauran sensiblement quan el calcin.

L’equip de l’estrella de tres puntes va haver de guardar les cobertes de color rosa dins del box perquè només va seleccionar-ne cinc jocs per a tot el cap de setmana, mentre que Red Bull i Ferrari en van escollir vuit per a cada pilot i ahir es van poder permetre cremar-ne dos per cap. El pneumàtic hipertou va sorprendre per la seva regularitat i durabilitat, de manera que a hores d’ara la cursa es planteja clarament a una aturada.

Per acabar d’enterbolir el panorama, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo van tenir una jornada complicada que els va despenjar dels seus respectius companys. El pilot alemany de Ferrari va acaronar un dels implacables murs del circuit Gilles Villeneuve cap al final de la primera sessió, mentre que l’australià de Red Bull va tenir una avaria mecànica a la tarda. Això va fer que tots dos s’incorporessin tard a la segona sessió, mentre els mecànics posaven en solfa els seus autos. Sainz (Renault) i Vandoorne (McLaren) també van colpejar el mur a la tarda, amb més duresa que Vettel.

Només l’alemany disposa de la nova evolució del motor Ferrari, atès que Räikkönen, segon absolut, va trencar-ne un en el GP de Catalunya i no n’ha pogut estrenar un altre. Els sis cotxes amb mecànica Renault també en munten un de nou, i els Mercedes segueixen amb el vell.

LA DADA

300
participacions
en F-1 compleix Alonso al Quebec, per bé que dos cops no va prendre la sortida.
Sessió lliure 1
1r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:13.302
2n L. Hamilton (Mercedes) 1:13.390
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:13.518
4t S. Vettel (Ferrari) 1:13.574
5è V. Bottas (Mercedes) 1:13.617
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:13.727
7è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:13.900
8è C. Sainz (Renault) 1:14.116
9è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:14.311
10è P. Gasly (STR-Honda) 1:15.004
11è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:15.071
12è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:15.119
13è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:15.386
14è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:15.439
15è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:15.579
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:15.756
17è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:15.768
18è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:16.259
19è N. Latifi (Force India-Merc.) 1:17.145
20è N. Hülkenberg (Renault) s/temps
Sessió lliure 2
1r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:12.198
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:12.328
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:12.603
4t L. Hamilton (Mercedes) 1:12.777
5è S. Vettel (Ferrari) 1:12.985
6è V. Bottas (Mercedes) 1:13.061
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:13.620
8è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:13.747
9è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:13.754
10è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:13.866
11è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:13.884
12è B. Hartley (STR-Honda) 1:13.889
13è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:13.956
14è N. Hülkenberg (Renault) 1:13.967
15è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:14.108
16è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:14.167
17è C. Sainz (Renault) 1:14.433
18è P. Gasly (STR-Honda) 1:14.486
19è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:14.703
20è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:14.782

Ricciardo defuig la sanció

Red Bull no vol comprometre les possibilitats de Daniel Ricciardo al Quebec muntant en el seu RB14 una unitat extra de l’MGU-K (un dels components del sistema híbrid) que li faria perdre deu llocs a la graella. El pilot australià va muntar ahir el component que havia utilitzat fins a la tercera cursa, a la Xina. A la tarda la peça va donar un ensurt, però de moment no l’hagut de canviar. D’aquí a tres setmanes, a Àustria –el seu GP de casa–, Red Bull hauria d’anunciar si el 2019 segueix amb la mecànica Renault (TAG Heuer) o canviarà a l’Honda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)