Fórmula 1

La segona oportunitat

Fórmula 1. Red Bull té en el GP d’Hongria una altra ocasió d’or després de Mònaco. Vettel també busca el triomf per refer-se de l’error de diumenge

Red Bull té marcat en vermell el GP d’Hongria, la dotzena prova del curs i l’última abans de l’aturada estiuenca. Després de la posició preferent i la victòria de Daniel Ricciardo en el GP de Mònaco –tot i tenir una avaria durant la cursa que el va privar de la potència extra del sistema híbrid–, fa dos mesos, a Budapest l’equip de la marca de begudes torna a tenir una ocasió d’or per tutejar Mercedes i Ferrari. No debades, el traçat de l’Hungaroring és el circuit permanent més lent del curs, una mena de “Mònaco sense parets”, la qual cosa prioritza el rendiment del xassís per damunt de la potència bruta.

L’únic interrogant que plana sobre l’equip és la fiabilitat de la mecànica. Ricciardo ja va sacrificar el GP d’Alemanya, la setmana passada, per muntar elements mecànics nous en l’RB14, però diumenge va trencar el motor, el segon zero per avaria en les tres últimes curses.

Esmenar l’error

També tenen l’Hungaroring marcat en vermell Ferrari i Sebastian Vettel. El pilot alemany necessita refer-se de l’error que li va costar la victòria a Hockenheim, la setmana passada, i escurçar tant sí com no els disset punts d’avantatge de Lewis Hamilton en la general, després que el pilot anglès de Mercedes saltés del quart lloc al primer aprofitant la pífia del seu rival a Alemanya. La història recent afavoreix Vettel, vencedor de dues de les últimes tres edicions del GP d’Hongria. L’any passat, fins i tot, Ferrari va fer el doblet, amb Vettel trampejant un problema en la direcció i els Red Bull autoeliminats per una topada entre ells.

En un circuit curt però força revirat, la gestió dels pneumàtics serà cabdal. Pirelli hi ha portat l’ultratou, el tou i el mitjà, com a Hockenheim. I, com a Alemanya, en algun moment del cap de setmana també hi podria ploure.

Ferrari, de dol

Els membres de Ferrari llueixen aquest cap de setmana braçalets negres en record de Sergio Marchionne, mort dimecres a Zuric de resultes de complicacions inesperades després d’una operació. Marchionne, de 66 anys, era el president i conseller delegat de Ferrari des del setembre del 2014, quan va substituir Luca di Montezemolo. El seu estat ja havia esdevingut irreversible la setmana passada, i durant el GP d’Alemanya Ferrari va nomenar John Elkann –net de Gianni Agnelli– i Louis Camilleri com a nous president i conseller delegat, respectivament. Marchionne, italià de naixement però canadenc d’adopció, també dirigia la Fiat des del 2004, i va ser l’artífex de la fusió amb Chrysler per crear el grup FCA.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)