Fórmula 1

Bufen nous vents a Monza

Fórmula 1. Per segon cap de setmana seguit, els Ferrari tornen a ser més ràpids que els Mercedes al final de la primera jornada del GP d’Itàlia

Igual que la setmana passada a Spa, Ferrari va tancar la primera jornada d’entrenaments lliures del GP d’Itàlia amb el millor registre absolut. Al matí, amb la pista molla, Sergio Pérez (Force India) va aprofitar les millors condicions de la pista en l’últim minut per desbancar Kimi Räikkönen del primer lloc. A la tarda, però, Sebastian Vettel va ser l’únic a muntar dos jocs del pneumàtic supertou i va ser el més ràpid durant tota la sessió (1:21.716 amb el primer joc; 1:21.105 amb el segon), per bé que després de fer el millor temps va tenir una sortida de pista al revolt de la Parabòlica, l’últim del traçat.

També igual que a Spa, un Sauber va protagonitzar un fort accident. Si diumenge passat Leclerc va posar a prova les virtuts de l’halo –Alonso va volar per damunt seu–, en la segona sessió d’ahir va ser el torn del seu company Marcus Ericsson, quan l’aleró mòbil no es va tancar en la frenada de final de recta, a uns 340 km/h. El pilot suec va perdre el control, es va encastar contra les barreres i va fer tres voltes de campana. “Tots els esforços esmerçats en la seguretat paguen la pena”, va dir el pilot suec, que en va sortir del tot il·lès. Leclerc tenia el mateix problema amb el DRS, però un cop resolt es va enfilar fins al novè lloc, a rebuf dels revifats Force India.

Qui no avança...

Tornant al duel entre Ferrari i Mercedes, l’equilibri de forces a Monza ha fet un tomb. El divendres de l’any passat, els dos Mercedes van voltar en l’1:21.4. Ahir Lewis Hamilton amb prou feines va rebaixar aquell registre, però Vettel va baixar d’1:21.5 el 2017 a 1:21.1, i Kimi, d’1:21.8 a 1:21.3. La conclusió és clara: Mercedes continua si fa no fa on era, però Ferrari ha millorat notablement.

Tanmateix, Sebastian no va tenir pas un dia plàcid. A banda de la virolla a la tarda, al matí només va fer quatre voltes, per una fuita d’oli a la caixa de canvis. L’avaria no implica cap penalització, a diferència de Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg, que ja saben que demà tancaran la graella per l’ús d’un propulsor extra.

Sessió lliure 1
1r S. Pérez (Force India-Merc.) 1:34.000
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:34.550
3r E. Ocon (Force India-Merc.) 1:34.593
4t B. Hartley (STR-Honda) 1:35.024
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:35.207
6è P. Gasly (STR-Honda) 1:35.438
7è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:35.665
8è C. Sainz (Renault) 1:35.995
9è N. Hülkenberg (Renault) 1:36.107
10è V. Bottas (Mercedes) 1:36.238
11è L. Hamilton (Mercedes) 1:36.546
12è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:36.648
13è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:37.066
14è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:37.426
15è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:37.683
16è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:37.790
17è S. Vettel (Ferrari) 1:37.867
18è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:37.929
19è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:38.253
20è L. Norris (McLaren-Ren.) 1:38.282
Sessió lliure 2
1r S. Vettel (Ferrari) 1:21.105
2n K. Räikkönen (Ferrari) 1:21.375
3r L. Hamilton (Mercedes) 1:21.392
4t V. Bottas (Mercedes) 1:21.803
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:22.154
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:22.296
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:22.930
8è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:22.942
9è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:22.965
10è N. Hülkenberg (Renault) 1:23.063
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:23.077
12è C. Sainz (Renault) 1:23.193
13è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:23.233
14è P. Gasly (STR-Honda) 1:23.402
15è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:23.514
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:23.531
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:23.566
18è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:23.741
19è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:24.084
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) s/temps

El calendari del 2019, a punt

El pròxim GP de Catalunya de F-1 es disputarà del 10 al 12 de maig del 2019, segons l’esborrany del calendari fet públic ahir a Monza, i que la FIA haurà de ratificar el 12 d’octubre. El mundial tindrà les mateixes 21 cites que aquest any, però començarà una setmana abans (Austràlia, 17 de març) i acabarà una setmana després (Abu Dhabi, 1 de desembre), de manera que ja no caldrà fer tres curses seguides. Bèlgica i el Japó han renovat el contracte fins al 2021, i Alemanya de moment continua un any més. Catalunya acaba el contracte el 2019.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)