Fórmula 1

Räikkönen fa una ‘pole’ de rècord a Monza

Fórmula 1. Els Ferrari ocuparan la primera línia de la graella en el GP d’Itàlia, amb Vettel segon rere el seu company

Resultat històric de Ferrari en l’entrenament cronometrat del GP d’Itàlia. Kimi Räikkönen ha fet la posició preferent amb un registre d’1:19.119 (a 263,587 km/h de mitjana), el nou rècord absolut del circuit de Monza, per sota de l’1:19.525 de Juan Pablo Montoya el 2004. L’altre Ferrari, de Sebastian Vettel, ha estat segon, després d’haver donat el seu rebuf a Kimi en els dos intents de la Q3. És la primera pole de Ferrari a Monza d’ençà del 2010 i el primer cop que els dos bòlids vermells ocupen la primera línia a casa des del 2000.

Lewis Hamilton (Mercedes) tenia el primer lloc provisional després del primer intent de la Q3, però al final s’hagut de conformar amb el tercer lloc, a 0.175 de Kimi, al davant del seu company Valtteri Bottas. Max Verstappen (Red Bull) i Romain Grosjean (Haas) han estat cinquè i sisè; Carlos Sainz (Renault) –avui fa 24 anys– i Esteban Ocon (Force India), setè i vuitè, i Pierre Gasly (Toro Rosso) i Lance Stroll (Williams), novè i desè.

En la Q2 Kevin Magnussen (Haas) ha atacat Fernando Alonso (McLaren) al començament de la volta bona, amb el resultat que cap dels dos ha passat el tall. També ha caigut Serguei Sirotkin (Williams), mentre que Daniel Ricciardo (Red Bull) i Nico Hülkenberg (Renault) no han fet cap temps. Tots dos arrosseguen penalitzacions per l’ús d’elements extres –i per haver provocat l’accident de la sortida d’Spa en el cas de l’alemany– i demà ocuparan l’última línia de la graella de sortida.

Sergio Pérez (Force India), que divendres al matí havia liderat la primera sessió d’entrenaments lliures, no ha passat el primer tall, al costat dels Sauber de Charles Leclerc i Marcus Ericsson –amb un cotxe nou després de l’accident d’ahir–, Brendon Hartley (Toro Rosso) i Stoffel Vandoorne (McLaren), el més lent en la Q1 per segona cursa seguida.

L’entrenament cronometrat s’ha disputat amb el cel molt tapat però amb la pista seca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)