Fórmula 1

Ferrari, a l’ull de l’huracà

Fórmula 1. L’equip italià centra totes les mirades en el GP de Singapur després de la desfeta a Monza i la confirmació de l’ascens de Leclerc el 2019

El GP de Singapur marca el començament de l’últim terç del curs i és una cursa decisiva sobretot per a Ferrari, que centra totes les mirades després de la desfeta en l’última cursa, a Monza, i quan aquesta setmana s’ha confirmat que el company de Sebastian Vettel el 2019 serà el pilot júnior Charles Leclerc i no Kimi Räikkönen.

L’any passat, el pilot alemany arribava al circuit nocturn del sud-est asiàtic segon en la general rere Lewis Hamilton, com ara, però a només tres punts del cap de files de Mercedes en comptes dels 30 actuals, la diferència més àmplia registrada el 2018 entre els dos tenors del mundial. Aquest any, doncs, Ferrari necessita fer valer la competitivitat de l’SF71H i escurçar distàncies en un escenari propici, però evitant la topada fratricida en la sortida entre Vettel i Räikkönen que l’any passat va ensorrar les esperances dels tifosi i va donar via lliure a Hamilton cap a la victòria i, al capdavall, el títol.

Fama d’imprevisible

El traçat urbà de Singapur, amb 23 revolts encabits en cinc quilòmetres, és el més recargolat del calendari i fa peça a les característiques del bòlid vermell. El Ferrari s’hi mou amb més agilitat perquè manté una distància entre eixos una mica més curta que la del Mercedes, per bé que no tant com la del Red Bull, el tercer cotxe en discòrdia. L’equip de l’estrella de tres puntes hi acostuma a patir més del compte, per bé que ha guanyat tres de les últimes quatre edicions, però Vettel va vèncer el 2015 i hauria d’haver repetit l’any passat, i Daniel Ricciardo acumula quatre podis seguits amb l’equip de la marca de begudes. El GP de Singapur compleix deu anys amb una fama merescuda d’imprevisible. Cap equip hi ha aconseguit mai un doblet i el cotxe de seguretat sempre hi ha hagut d’intervenir.

Kimi no volia deixar Ferrari

Kimi Räikkönen va parlar a Singapur per primer cop des que es va saber que el 2019 tornarà a Sauber –allà va debutar en F-1 el 2001–, després que Ferrari optés per ascendir Charles Leclerc, ara cedit a l’equip suís. El pilot finlandès va reconèixer ahir que hauria preferit no moure’s de Ferrari: “No ha estat cosa meva; marxar no ha estat la meva decisió.” Kimi va revelar que va saber que hauria de fer lloc a Leclerc durant el GP d’Itàlia, fa quinze dies, i va ser llavors que va anar a parlar amb la gent que coneixia a Sauber per continuar en la F-1. Quan venci el seu contracte amb Hinwil, al final del 2020, Kimi haurà fet més de 330 curses de F-1 i haurà desbancat Rubens Barrichello com el pilot amb més GP disputats de la història.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)