Fórmula 1

El pas més ferm

Fórmula 1. Hamilton pren la iniciativa en la primera jornada del GP de Rússia i domina els entrenaments lliures al davant del seu company Bottas

Avantatge de Mercedes en la primera jornada del GP de Rússia. El líder del mundial, Lewis Hamilton, va ser el més ràpid del dia amb el pneumàtic hipertou, al davant del seu company Valtteri Bottas. Els Red Bull de Max Verstappen i Daniel Ricciardo van ser tercer i quart, i els Ferrari de Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen cal anar a trobar-los a la tercera línia virtual. Després de quatre grans premis seguits amb els bòlids vermells al capdavant al final del divendres, ahir Vettel va cedir més de mig segon a Lewis i Kimi, un segon clavat.

El Ferrari SF71H estrenava una important evolució aerodinàmica concentrada a la zona del morro, cosa que fa encara més estrident la considerable diferència respecte de les fletxes de plata. Vettel va liderar la primera sessió, però al matí els Mercedes van rodar plàcidament amb el pneumàtic tou –el més dur disponible–, mentre que el Ferrari número 5 i també Verstappen van calçar l’hipertou.

A la tarda, però, en la sessió més representativa perquè es feia al voltant de l’hora de l’entrenament cronometrat d’avui i la cursa de demà, els W09 es van mostrar força més ràpids a una volta i també va semblar que gestionaven millor la degradació dels compostos més tous, un factor que podria influir en l’estratègia i fer que alguns equips es plantegin dues aturades a boxs en comptes d’una, que és el més habitual a Rússia.

Relegats a la cua

De moment, l’únic consol per a Ferrari és que demà no s’haurà d’amoïnar pels Red Bull, ja que Verstappen i Ricciardo sortiran de la cua de la graella, penalitzats per haver muntat ahir un propulsor Renault extra. La mateixa sanció afecta Fernando Alonso i els pilots de Toro Rosso Gasly i Hartley.

LA DADA

4
pilots
júnior van disputar la primera sessió d’ahir: Giovinazzi, i els pilots de F-2 Norris, Latifi i Markelov.
Sessió lliure 1
1r S. Vettel (Ferrari) 1:34.488
2n M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:34.538
3r L. Hamilton (Mercedes) 1:34.818
4t V. Bottas (Mercedes) 1:34.999
5è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:35.524
6è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:35.663
7è K. Räikkönen (Ferrari) 1:35.696
8è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:36.196
9è N. Hülkenberg (Renault) 1:36.274
10è A. Giovinazzi (Sauber-Ferr.) 1:36.712
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:36.816
12è P. Gasly (STR-Honda) 1:36.944
13è L. Norris (McLaren-Ren.) 1:37.022
14è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:37.054
15è A. Markelov (Renault) 1:37.183
16è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:37.187
17è N. Latifi (Force India-Merc.) 1:37.206
18è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:37.225
19è B. Hartley (STR-Honda) 1:37.944
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:39.137
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:33.385
2n V. Bottas (Mercedes) 1:33.584
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:33.827
4t D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:33.844
5è S. Vettel (Ferrari) 1:33.928
6è K. Räikkönen (Ferrari) 1:34.388
7è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:35.122
8è P. Gasly (STR-Honda) 1:35.137
9è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:35.147
10è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:35.295
11è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:35.331
12è C. Sainz (Renault) 1:35.341
13è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:35.432
14è N. Hülkenberg (Renault) 1:35.568
15è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:35.911
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:36.024
17è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:36.074
18è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:36.617
19è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:36.861
20è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:37.001

Haas renova els seus pilots

Haas va anunciar ahir que el 2019 mantindrà la seva parella actual de pilots, Romain Grosjean (32 anys) i Kevin Magnussen (25). El pilot francès n’és el cap de files des que l’equip del patró Gene Haas va debutar el 2016, i el danès hi va entrar l’any passat. Així doncs, l’equip nord-americà aposta per la continuïtat i l’experiència. Amb el fitxatge d’Antonio Giovinazzi per Sauber, només falten per confirmar les formacions de Toro Rosso i Williams, ja que Force India disposarà de Sergio Pérez i Lance Stroll, tot i que encara no és oficial.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)