Fórmula 1

Encara hi ha feina a fer

Fórmula 1. Mercedes vol conquerir el títol de constructors en el GP del Brasil, la penúltima prova del curs. Només un doblet de Ferrari ho evitaria

Lewis Hamilton ja té el títol de pilots a la butxaca des del GP de Mèxic, fa quinze dies, però el seu equip, Mercedes, encara té pendent deixar el de constructors dat i beneït. La primera oportunitat és aquest cap de setmana en el GP del Brasil, la penúltima prova del curs. Amb 55 punts de diferència entre l’equip de l’estrella de tres puntes i Ferrari, només un doblet dels bòlids vermells a Interlagos n’ajornaria la resolució fins a la cita final, a Abu Dhabi.

Fins i tot un resultat tan bo com el que l’equip italià va obtenir l’any passat a São Paulo, amb Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen primer i tercer, i Valtteri Bottas i Hamilton segon i quart, donaria el títol als de Brackley. Val a dir que llavors Ferrari va tenir la inestimable col·laboració del 44, que va sortir l’últim després d’una errada de pilotatge en l’entrenament cronometrat.

Possibilitat de pluja

Tanmateix, Mercedes no se’n refia. A Mèxic van tornar a patir amb la degradació de les rodes, i les dues últimes setmanes han treballat de valent per entendre el problema i redreçar-lo. A priori, al Brasil els hauria d’anar millor. La selecció de pneumàtics és més dura (mitjà, tou i supertou, sense l’ultratou ni l’hipertou), encara que el traçat és més aviat curt. A més, Mercedes, Ferrari i Red Bull han triat el mateix nombre de jocs de cada compost, tot i que el traçat brasiler no escau gaire a l’equip de la marca de begudes per la llarga recta en pujada que tanca la volta, on els cavalls alemanys i italians es faran notar. Però Interlagos acostuma a oferir curses imprevisibles, sobretot si plou, una possibilitat que ara com ara voreja el 50% els tres dies de competició.

El GP del Vietnam ja és oficial

El calendari del mundial de F-1 estrenarà una nova destinació a partir del 2020, quan se celebri la primera edició del GP del Vietnam, segons va confirmar dimecres el promotor de la F-1, Liberty Media. La cursa es disputarà a l’abril en un circuit urbà a la capital, Hanoi. El traçat tindrà 5,565 km i 22 revolts, i inclourà una recta d’1,5 km. La part de la recta de meta (de 675 metres) i un tram de revolts enllaçats semblant a les esses de Suzuka es construiran expressament i seran permanents, i la resta serà temporal, pels carrers de la part occidental de la ciutat. El GP del Vietnam serà la primera nova cursa en el calendari d’ençà que Liberty va agafar el relleu de Bernie Ecclestone com a promotor de la F-1, el 2017 (aquest any ha tornat el GP de França, però l’acord encara el va tancar Bernie). La incorporació de Hanoi respon a l’estratègia de Liberty d’obrir nous mercats a Àsia i fer més curses en circuits urbans “híbrids” situats en grans ciutats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)