Fórmula 1

El duel manté la intensitat

Fórmula 1. Menys d’una dècima separa Hamilton i Vettel en la primera línia de la graella del GP del Brasil, amb la posició preferent per a l’anglès i una millor tàctica de cursa per a l’alemany

Ningú no diria que el títol de pilots ja està resolt des de fa quinze dies. Lewis Hamilton, ja campió, i Sebastian Vettel van protagonitzar ahir un duel intens per conquerir la posició preferent en el GP del Brasil, que es va dirimir a favor del pilot anglès per menys d’una dècima. Tanmateix, Ferrari començarà la cursa amb una tàctica més favorable, després d’haver passat el tall de la Q2 amb el pneumàtic tou, mentre que la resta del top 10 ho va fer amb el supertou, sobre el paper menys adequat per a una tirada llarga de cursa.

L’aposta de Ferrari en la Q2 va provocar un instant polèmic. Amb el cel tapat i quatre gotes surant en l’ambient, els pilots de vermell van aturar-se per canviar els pneumàtics supertous pels tous, però els comissaris van cridar Vettel a la bàscula per fer-li un verificació aleatòria. El pilot alemany perdia uns segons preciosos i va malmetre els aparells de la FIA en superar el control amb el motor engegat, segons va notificar el delegat tècnic Jo Bauer als comissaris esportius. Aquests, amb la catalana Sílvia Bellot entre ells, van decidir no sancionar el subcampió.

La jugada va descol·locar a Mercedes i Red Bull. Amb sol i el pis ben sec, tots haurien passat el tall amb el tou pensant en la cursa, però l’amenaça de pluja els va fer arronsar. Sense anar més lluny, Hamilton anava a sortir amb els tous, però en l’últim moment els va canviar pels supertous, més eficaços si la pista es començava a xopar. El 44 també va protagonitzar un incident en la Q2, quan va estar a punt de provocar una topada amb Serguei Sirotkin, en no adonar-se que el pilot rus circulava molt més ràpid. Tot i que en altres curses hi ha hagut sanció en casos semblants, Lewis se’n va escapar i conserva la pole.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:07.281 2n Sebastian Vettel (Ferrari) 1:07.374 3r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:07.441 4t Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:07.456Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) 1:07.778Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:08.296Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) 1:08.492Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:08.517Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) 1:09.029 10è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:08.659 11è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:07.780* 12è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:08.741 13è Nico Hülkenberg (Renault) 1:08.834 14è Sergei Sirotkin (Williams-Mercedes) 1:08.381 15è Carlos Sainz (Renault) 1:09.269 16è Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) 1:09.280 17è Fernando Alonso (McLaren-Renault) 1:09.402 18è Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1:08.770* 19è Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1:09.441 20è Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) 1:09.601 (*) Cinc llocs de sanció per l’ús d’elements mecànics extres.

El Brasil prepara el retorn

El GP del Brasil del 2018 serà el primer sense cap pilot local a la graella, després de la retirada de la F-1 de Felipe Massa l’any passat. Des del 1973, amb el triomf d’Emerson Fittipaldi i la participació del seu germà Wilson, sempre n’hi havia hagut un pel cap baix. El país americà ja treballa per tornar-hi. A Interlagos es va anunciar que Pietro Fittipaldi –net d’Emerson–, de 22 anys, serà provador de Haas el 2019. Un altre brasiler, Sérgio Sette Câmara (20), exercirà un rol similar a McLaren, i viurà a cavall de Woking i Sant Cugat, on resideix des que va marxar del Brasil fa cinc anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)