Ral·lis

El ral·li Costa Brava, temple de l’espectacle dels clàssics

Ral·lis. La 67a edició, novament amb rècord de participants (184) i més equips que mai en l’apartat de velocitat, situa Girona com a referència europea de la disciplina

Algun dia tocarà sostre, però aquest dia encara no ha arribat. El ral·li Costa Brava, en la seva 67a edició, emparat en la puntuabilitat per a tots els campionats existents –és la primera prova de l’europeu– i desplegat en competició de velocitat i regularitat, portarà al podi de la Copa de Girona 184 equips inscrits, amb els millors pilots de Catalunya, de l’estat espanyol i d’Europa.

84 (2015), 102 (2016), 160 (2017), 172 (2018) i ara 184. Una progressió que ha topat fins i tot amb un problema afegit en la curta etapa de demà divendres, que en tenir només dues passades pel mateix tram (Els Àngels) obligarà a fer sortir abans de la categoria Legend (3/4 de 4 de la tarda) que el ral·li competitiu (a les 6). Una aturada de gairebé dues hores permetrà veure tot el material disponible a la Copa. L’itinerari de dissabte és el mateix que el del 2018.

I l’oportunitat val la pena per la quantitat, varietat, qualitat i vistositat de les màquines presents. Per quantitat destaquen les 31 unitats de Porsche 911 i 16 de Ford Escort i BMW E30 (M3 i 325i) inscrites. Per varietat, apareix per primer cop un Subaru Legacy –en mans d’Antonio Sainz, que aquest any sí que competirà– i altres vehicles poc vistos com l’Opel Ascona 400 (Francesc Gutiérrez), Mercedes 190 2.3/16, Talbot Lotus, Triumph TR8... Per qualitat, els grans favorits a l’europeu, començant per Lucky (Lancia Delta HF), guanyador el 2017 i retirat l’any passat a Collsaplana quan era líder, i Berenguer (BMW M3), segon el 2018. Mats Myrsell (Ford Sierra 4x4) i Ville Silvasti (Lancia 037) completen els primers dorsals, però en la pugna pel podi cal comptar amb algun dels potents Porsche 911 o l’asturià Daniel Alonso (Ford Sierra Coswoerh 4x4). Amb l’entrada de vehicles del grup A més evolucionats (Lancia Delta HF, Ford Sierra Cosworth, més ràpids que els seus antecessors (Porsche 911, Lancia 037...) el cartell de favorit ha canviat.

Més retorns catalans: Manuel Muniente (Peugeot 309 GTI), Enric Xargay (BMW 2002) –absent el 2018– i Jordi Ventura. El cinc cops campió de Catalunya (entre el 1991 al 2000) torna a competir després de gairebé dues dècades amb un VW Golf GTI. No hi faltarà l’equip Seat (Salvador Cañellas, Mia Bardolet i Joan Dalmau) ni l’excampió estatal Antonio Zanini, que competirà amb un Fiat 131 Racing per celebrar el 40è aniversari del seu triomf amb un 131 Abarth.

66
inscrits
en l’apartat de velocitat, cada cop més a prop que els equips de regularitat (76).
AVUI
Sortida (Girona, la Copa) 17.30
1. Els Àngels 1 (15,68 km) 18.00
Assistència (Domeny, 1h30) 19.00
2. Els Àngels 2 (15,68 km) 21.00
Assistència (Domeny, 30’) 21.45
Arribada (Girona, la Copa) 22.30
DEMÀ
Sortida (Girona, la Copa) 08.00
Assistència (Domeny, 20’) 08.10
3. Osor 1 (12,23 km) 09.18
4. Collsaplana 1 (16,13 km) 10.00
5. Grions 1 (10,19 km) 11.00
6. Cladells 1 (15,74 km) 11.45
Assistència (Domeny, 60’) 13.00
7. Osor 2 (12,23 km) 14.48
8. Collsaplana 2 (16,13 km) 15.30
9. Grions 2 (10,19 km) 16.30
10. Cladells 2 (15,74 km) 17.15
Assistència (Domeny, 10’) 18.15
Final ral·li (Girona, la Copa) 18.35

Wolf-D. Ihle, el col·leccionista

Entre els 42 equips de la categoria Legend destaquen màquines extraordinàries (Lancia 037, Audi Quattro, R-5 Maxi Turbo, Opel Manta 400, Porsche 911, Ford Escort, Fiat 131 Abarth, Lancia Stratos, Talbot Lotus, Lancia Delta, Ford Sierra, Mitsubishi Lancer i Galant... i també hi ha cognoms coneguts (Lino Zanussi, fill de l’expilot oficial de Fiat Andrea)... L’alemany Wolf-Dieter Ihle podria passar desapercebut quan és una referència en el món dels clàssics a Alemanya. Posseeix, manté i lloga una gran flota de clàssics de competició –amb predilecció per Audi i Porsche, tots amb pedigrí, els quals manté en form. Seu també és l’Opel Manta 400 que pilotarà a Girona, una unitat que havia competit en el mundial en mans d’Ari Vatanen i Henri Toivonen.

El president a l’exili que va salvar el ral·li

En la presentació d’avui , Àlex Romaní, l’organitzador del Costa Brava, ha fet una retrospectiva des del moment que es va fer càrrec del ral·li més antic de Catalunya i de l’estat i no se n’ha estat de fer “un reconeixement al president Puigdemont, avui a l’exili, per haver salvat el ral·li quan era quasi mort”. Aquesta és la vuitena edició que es fa a Girona, després que Lloret retallés el seu suport. Romaní es mostra orgullós de la dimensió que ha agafat la cursa. “La gent que ve al ral·li marxa encantada de Girona, no només pels trams, sinó per la ciutat. Catalunya és un paradís”. Pel que fa als representants de les institucions que donen viabilitat a la cursa, el representant territorial d’esports de la Generalitat, Pep Pujols, celebra que el Costa Brava sigui “un ral·li tan diferent dels actuals, amb derrapades i cotxes sense electrònica”, Miquel Noguer assegura que “mentre això funcioni la Diputació hi serà” i l’alcaldessa Marta Madrenas remarca “els 400 voluntaris, que constaten que aquest ral·li és una referència pel món del motor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.