Més motor

Esprint de 24 hores

Motor. L’equip Barwell avantatja el Herberth de tot just deu segons en l’arribada de les 24 Hores d’Automobilisme al Circuit de Barcelona-Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha viscut l’edició més emocionant dels 21 anys d’història de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. Amb la presència de 10.500 espectadors durant el cap de setmana, l’equip Barwell (Amstutz, Machitski, Kujala i Lind, Lamborghini) va avantatjar el Herberth (Allemann, Bohn, Renauer i Müller, Porsche) de tot just deu segons en la classificació de GT.

Herberth, vencedor el 2016 i el 2018, va arribar a tenir una volta d’avantatge, però un problema amb una roda en una aturada a boxs, ahir a primera hora del matí, va permetre que el Lambo Huracán recuperés la volta perduda. Barwell va desbancar el Porsche en l’últim canvi de pilots, quan faltava una hora i mitja, i fins a l’arribada va tenir a ratlla el 911 GT3. La competició va ser tan d’aferrissada als boxs com a la pista, amb 24 aturades per a l’equip vencedor i 25 per al segon. Tots dos van completar 690 voltes –3.212 km–, superant el rècord de 677 del 2018.

El tercer lloc se’l va endur l’equip GPX Racing (Porsche), assistit pels mecànics de l’escola catalana Monlau. Malgrat una punxada en l’última mitja hora, van superar el segon Porsche de Herberth. Val a dir que el Ferrari de Scuderia Praha ocupava el tercer lloc fins a l’equador de la cursa, quan problemes amb un sensor els van fer perdre 45 minuts.

En la cursa de turismes, triomf del Cupra de l’equip belga Topcar (Danz, Apothéloz, Prattes i Buri), al davant del vehicle bessó del vigatà Baporo (Sapag, Ciarrocchi, Artemyev i Viscovi). L’equip de Sabadell Tictap Totcar (Belloc, Belloc, Díaz-Guerra i Rodríguez) va acabar setè.

Pel que fa a Francesc Gutiérrez, l’únic pilot que ha disputat les 21 edicions, competia amb l’equip francès Vortex V8 (amb Cottrell, Gruau i Nobs). Van fer la pole en la categoria SPX, però dues aturades seguides tot just començar, per un misteriós problema que es va resoldre sol, els van costar sis voltes. Malgrat els entrebancs –31 aturades, l’equip que en va fer més–, van remuntar fins al 18è lloc en GT, tercer en SPX.

En la cursa paral·lela amb simuladors, l’equip MSI, amb el catalans Marc i Adrià Pérez i el madrileny Alejandro Sánchez, va dominar de cap a cap.

LA DADA

38
canvis de líder
entre sis equips en GT. A partir de la volta 144, només Barwell i Herberth van liderar.
24H GT Series (23 class.)
1r Barwell (Lamborghini) 690 voltes
2n Herberth (Porsche) a 10.481
3r GPX Racing (Porsche) 682 v.
4t Herberth (Porsche) 680 v.
5è Car Collection (Audi) 677 v.
6è Car Collection (Audi) 677 v.
7è Wochenspiegel (Ferrari) 675 v.
8è CP Racing (Mercedes) 675 v.
9è True Racing (KTM, 1r SPX) 661 v.
10è Scuderia Praha (Ferrari) 653 v.
11è Speed Lover (Porsche) 635 v.
12è Team Clickvers (Porsche) 629 v.
13è Team Webheads (Porsche) 626 v.
24H TCE Series (15 class.)
1r Topcar (Cupra) 637 voltes
2n Baporo Motorsport (Cupra) 627 v.
3r Autorama (Volkswagen) 625 v.
4t TTC Racing (Seat) 615 v.
5è Autorama (Volkswagen) 612 v.
6è Holmgaard (Volkswagen) 609 v.
7è Tictap Totcar Sport (Seat) 606 v.
8è RTR Projects (KTM) 590 v.
9è Hofor Racing (BMW) 579 v.
10è AC Motorsport (Audi) 551 v.
24H Sim Racing (15 class.)
1r MSI eSports 835 voltes
2n Zennith eSports a 3 v.
3r Vodafone Giants a 3 v.
4t Williams eSports a 4 v.
5è Odox Motorsport a 4 v.
6è Pit Demons a 5 v.
7è Race4Cat Pneumàtics a 5 v.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)