Fórmula 1

Més enllà del virus

El mundial engega aquest cap de setmana amb normalitat aparent, enmig de la incertesa global desfermada per la propagació del Covid-19

Tres membres de dos equips, aïllats mentre s’avalua si tenen la malaltia

Virus? Quin virus? La F-1 fa com qui no s’adona del context que envolta la bombolla del gran circ i el mundial engega aquest cap de setmana amb normalitat aparent, enmig de la incertesa global per la propagació del Covid-19. Per ara, les dues primeres curses tiren endavant. A partir de la pròxima matinada, hora catalana, el GP d’Austràlia, a Melbourne; la setmana entrant, el GP de Bahrain, que, per decisió del circuit de Sakhir, es farà a porta tancada.

Tanmateix, el pàdoc no és del tot aliè als estralls del coronavirus. A contracor, l’organització ha cancel·lat totes les sessions d’autògrafs i la interacció entre aficionats i pilots en el popular Melbourne Walk, el passeig per on els corredors arriben a l’Albert Park –el parc que envolta el traçat–, al matí, i que era accessible al públic. La ciutat australiana celebra aquest any el 25è aniversari del gran premi, que s’ha consolidat com la gran festa de començament del curs, amb un programa de curses, activitats i exhibicions que va força més enllà de la F-1 i inclou, per exemple, els V8 Supercars, el campionat més popular de l’automobilisme australià.

A més a més, els preparatius del cap de setmana s’han vist trasbalsats per la confirmació que dos membres de l’equip Haas i un de McLaren s’han reclòs al seu hotel mentre s’avalua si tenen la malaltia, després d’haver-ne mostrat símptomes. “AGPC [el promotor de la prova] està controlant la situació juntament amb la F-1 i la FIA”, asseverava l’organització, en una nota que traduïa a paraules el gest de tocar ferro. Des d’ahir, Austràlia ja no deixa entrar al país els viatgers provinents d’Itàlia, però la mesura ha arribat tard perquè afecti els equips Ferrari i Alpha Tauri, o el proveïdor de pneumàtics, Pirelli. Una mesura semblant establerta a Qatar va forçar la cancel·lació de la cursa de Moto GP, la setmana passada.

En segon terme

Enmig de tot plegat, el pronòstic esportiu gairebé ha passat a un segon terme, però són faves comptades. Mercedes va dominar la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, per bé que no es va deslliurar d’alguns entrebancs de fiabilitat, que encara tenien l’equip de l’estrella de tres puntes amb l’ai al cor la vigília de viatjar cap a Melbourne. Però a can Ferrari la situació no és gaire engrescadora, i no pas perquè Mòdena estigui dins la zona zero del Covid-19. El nou SF1000 ha guanyat càrrega aerodinàmica a costa de perdre velocitat, i ha estat l’únic bòlid incapaç de millorar els registres de fa un any a Montmeló. Per la seva banda, el tercer en discòrdia, Red Bull, inicia el segon any amb Honda amb l’ambició de guanyar cinc curses pel cap baix... i el títol. Rere els tres grans, la lluita per ser el millor dels altres es preveu prou aferrissada, entre McLaren, Renault, Racing Point i Alpha Tauri, amb Haas, Alfa Romeo i, fins i tot, Williams a l’aguait.

LA DADA

991
curses
del mundial acumula Ferrari, de les 1.018 que s’hi han disputat. Arribarà a les mil a França.
Sempre és positiu ser aquell que tothom mira de batre. Llavors, si guanyes, l’èxit és encara més dolç
Lewis Hamilton
El Red Bull RB16 és ràpid arreu i, a més a més, la fiabilitat és fins i tot millor. Vull començar fort el curs
Max Verstappen
Crec que aquí començarem a entendre millor que en els tests quina és la veritable jerarquia
Sebastian Vettel

La polèmica de l’hivern

El 2020 és un curs d’aniversaris. D’una banda, la F-1 celebra els setanta anys de la instauració del mundial, el 1950; de l’altra, en la novena cita Ferrari arribarà a les mil curses disputades. Després de l’ajornament del GP de la Xina, ara mateix l’efemèride s’esdevindria a França. Tanmateix, Ferrari és notícia per haver protagonitzat la polèmica de l’hivern, arran de l’acord confidencial establert amb la FIA al voltant de la legalitat del motor vermell del 2019, cosa que ha posat en peu de guerra els set equips que no en són clients. La clau de volta era la possibilitat que Ferrari pogués superar el límit de flux de gasolina en certs moments, però la FIA assegura que ha estat “materialment impossible” demostrar-ho inequívocament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)