Fórmula 1

La pandèmia frena els bòlids per la força

Fórmula 1. La FIA i la F-1 confien que el curs pugui engegar al maig, a Europa. El Circuit de Barcelona-Catalunya ajorna tota l’activitat prèvia a la cursa de F-1, prevista per al 10 de maig

El pes dels esdeveniments ha esclafat el fals miratge que havia empès el circ de la fórmula 1 a creuar el globus per engegar el nou curs com si a la resta del món no hi passés res. El positiu de Covid-19 d’un membre de McLaren, confirmat dijous a la nit a Melbourne (hora local), va forçar la cancel·lació oficial del GP d’Austràlia ahir al matí. L’efecte dominó ha arrossegat també les dues proves següents, els GP de Bahrain i del Vietnam, que s’afegeixen al de la Xina, ajornat preventivament abans de començar el curs, ja que s’havia de disputar al país on a les acaballes de l’any havia sorgit el brot de coronavirus que ha capgirat la vida quotidiana del planeta.

La FIA (l’organisme que regeix l’automobilisme) i Liberty (el promotor de la F-1) confien ara a poder engegar la competició al maig. Tanmateix, en una il·lustració gràfica de la confusió que ha envoltat els fets, el comunicat de la primera parla d’una possible represa l’1 de maig, data dels primers entrenaments del GP dels Països Baixos, mentre que Liberty es refereix genèricament al final de maig, cosa que suposaria ajornar la cursa a casa de Max Verstappen i també el GP de Catalunya, previst per a la setmana següent. Ahir, el Circuit de Barcelona-Catalunya va anunciar l’ajornament de les cites previstes a Montmeló durant els pròxims trenta dies.

Així, doncs, s’ajornen l’Ultimate Cup, el pas de la Volta a Catalunya pel Circuit (en correspondència amb la suspensió de la 100a edició de la cursa ciclista), l’European Le Mans Series i el mundial de ral·licròs, que s’havia de disputar el 19 d’abril, així com tots els lloguers i activitats fins al 5 d’abril pel cap baix. La mesura no afecta les dates del GP de Catalunya de F-1, del 8 al 10 de maig, però veient els últims esdeveniments el Circuit està en contacte amb la F-1 “per analitzar les diverses opcions que es presenten”. El mes següent, del 5 al 7 de juny, està previst el GP de Catalunya de MotoGP, que, ara per ara, manté la data.

El mateix cap de setmana s’ha de disputar el GP de l’Azerbaidjan de F-1, a Bakú, que algunes fonts identifiquen com l’escenari més plausible per començar el mundial, amb el benentès que la pandèmia ja remeti. No debades, si la situació obliga a ajornar les curses a Zandvoort i Montmeló, difícilment es podria córrer tampoc a Mònaco, el 24 de maig.

Expansió sorprenent

La cancel·lació del GP d’Austràlia va esdevenir inevitable tan bon punt McLaren va confirmar que es retirava de la competició arran del positiu del seu company (com a precaució, els membres de l’equip desplaçats a Austràlia no podran anar a la fàbrica de Woking durant dues setmanes).

Tanmateix, van passar dotze hores –tota la nit de dijous a divendres a Melbourne– abans la suspensió no es va posar en negre sobre blanc. De fet, al circuit eren les deu tocades del matí i ja s’hi estaven fent exhibicions amb els fórmula 1 biplaça. “El que ha sorprès tothom ha estat la ràpida expansió del problema”, va justificar Ross Brawn, el director esportiu de la F-1. Diumenge passat, s’havia disputat a Melbourne un partit de criquet amb 86.000 espectadors, un miratge que va enlluernar els capitostos de la categoria reina. “Quan vam decidir tirar endavant, les coses semblaven força diferents”, reconeixia Brawn.

REACCIÓ

Estàvem a bord d’un vaixell que havia llevat àncores i esperàvem poder portar-lo a port
Ross Brawn
director esportiu de la f-1
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)