Fórmula 1

Els equips de F-1 no podran preparar enguany el cotxe del 2022

Motor.

Els equips de Fórmula 1 no podran desenvolupar durant aquest any el monoplaça per a la temporada 2022, en què es produirà el canvi de reglament endarrerit un any per la pandèmia de coronavirus, segons va anunciar el Consell Mundial de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) .

La decisió anunciada avui impedeix desenvolupar aquest nou cotxe des del passat 28 de març fins a final d’any i forma part d’una bateria de mesures de la FIA amb l’objectiu de reaccionar a l’escurçament de l’calendari provocat per la crisi sanitària mundial i “contenir el màxim possible els costos “que hauran d’afrontar les escuderies de la categoria reina de l’automobilisme.”

Els proveïdors de motors de la Fórmula hauran de parar durant tres setmanes (21 dies), a triar entre març i abril, mesura que s’uneix a la ja anunciada el 19 de març de retardar el canvi de reglament de l’campionat previst per 2021 a 2022, de manera que els equips competiran en el pròxim any amb el mateix xassís que havien dissenyat per a aquesta temporada.

El Consell Mundial de la FIA va aprovar també que la federació pugui canviar diversos articles de l’reglament esportiu sense necessitat de tenir la unanimitat de tots els equips, ja que només necessitarà el suport de l’60% dels competidors.

A més, la FIA i la Fórmula podran canviar el calendari sense requerir una votació dels equips i afegeixen un dia de proves per a joves pilots després de l’últim Gran Premi de la temporada, en què cada equip podrà utilitzar els seus dos monoplaces.

D’altra banda, si el campionat de Fórmula queda reduït a 14 carreres o menys, es reduiran el nombre de components de motor que podrà usar cada pilot durant la temporada, de tres a dues unitats de cada un dels components de la unitat de potència (motor, unitat MGU-H, turbo, emmagatzematge d’energia, control electrònic i unitat MGU-K).

En el cas que el campionat es disputi amb 11 o menys proves, els pilots només comptaran amb dos motors, dos MGU-H, dues MGU-K, dos turbos, una unitat d’emmagatzematge d’energia i un control electrònic per a tota la temporada .

El mundial de Fórmula 1, que havia de començar el 15 de març amb el Gran Premi d’Austràlia, suspès just abans dels primers entrenaments, ha vist com s’han cancel·lat o posposat les seves primeres vuit carreres pee la Covid-19 (Austràlia, Bahrain, Vietnam, Xina, Holanda, Catalunya, Mònaco i Azerbaidjan).

L’objectiu dels rectors del gran circ, que han avançat el tradicional aturada estiuenca a març i abril per fer-lo coincidir amb la pandèmia de coronavirus, és realitzar entre 15 i 18 proves, entre les quals no hi serà l’icònic Gran Premi de Mònaco. L’organització va renunciar a disputar-lo en una altra data.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)