Fórmula 1

Gasly es doctora a Monza

Motor. El francès d’AlphaTauri aprofita una jornada accidentada i una sanció a Hamilton després de la bandera vermella per assolir el primer triomf al davant d’uns sorprenents Sainz i Stroll

Doncs sí, hi ha vida més enllà de Mercedes a la Fórmula 1. Hamilton i Bottas (Mercedes) sortien primer i segon al circuit de Monza en el Gran Premi d’Itàlia i van fracassar en l’objectiu de fer un nou doblet. Però van haver de passar, és clar, moltes coses perquè es visqués un dels desenllaços més increïbles dels darrers anys amb un podi format per Pierre Gasly (AlphaTauri), Carlos Sainz (McLaren) i Lance Stroll (Racing Point). Tots tres van fer el seu millor resultat en la Fórmula 1, però no només això. AlphaTauri, abans amb el nom de Toro Rosso, no guanyava un gran premi des de feia 12 anys amb Sebastian Vettel i el darrer francès que va obtenir una victòria va ser Olivier Panis (1996).

Hamilton va sortir com un coet, com era d’esperar, en la llarga recta de Monza, però el primer drama per a Mercedes va ser la incapacitat de Bottas per frenar els seus rivals. El van passar Sainz, Norris, Pérez i Ricciardo. El finlandès ja no va aixecar el cap i pràcticament no va fer cap avançament en tot el gran premi.

El primer gran ensurt va arribar quan Vettel es va quedar sense frens. Va tenir sort de trobar una escapatòria i això va evitar mals majors. Quan la cursa semblava que s’havia estabilitzat amb Hamilton de líder i els McLaren de Sainz i Norris a molts segons va entrar el safety per una sortida de Magnussen (volta 21 de 53), però també es va tancar el pit lane. Hamilton no se’n va adonar i va entrar-hi a canviar pneumàtics, fet que li va comportar la sanció (10 segons més entrada a boxes) que li acabaria costant la victòria.

Però no tot acabaria aquí. Un accident de Leclerc (un altre dia negre per a Ferrari) provocaria la bandera vermella, amb 18 voltes per endavant. Els jutges van decidir formar, per primer cop, una nova graella amb l’ordre dels pilots en aquell moment. Gasly, que havia canviat abans que ningú els pneumàtics, en va ser el principal beneficiat i Sainz, el segon. El madrileny, però, va haver de treure’s del mig Raikkonen i va perdre uns segons preciosos. Hamilton se’n va anar a boxes –remuntaria de l’últim al setè lloc–. En els últims girs Gasly i el seu enginyer de pista van calcular perfectament les seves forces davant l’atac de Sainz, que va obrir el DRS a l’última volta. Massa tard.

PROTAGONISTA

Honestament encara no sé ben bé què ha passat, tot plegat ha estat una bogeria
Pierre Gasly
ALPHATAURi
1rPierre Gasly (Alphatauri)1h47:06.956
2n.Carlos Sainz (McLaren)a 0.415
3rLance Stroll (Racing Point)a 3.358
4tLando Norris (McLaren)a 6.000
Valtteri Bottas (Mercedes)a 7.108
Daniel Ricciardo (Renault)a 8.391
Lewis Hamilton(Mercedes)a 17.245
Esteban Ocon (Renault)a 18.691
Daniïl Kviat (Alphtatauri)a 22.208
10èSergio Pérez (Racing Point)a 23.224
11èNicholas Latifi (Williams)a 32,876
12èRomain Grosjean (Haas)a 35,164
13èKimi Räikkönen (Alfa Romeo)a 36.312
14è George Russell (Williams)a 36,583
15è Alex Albon (Red Bull)a 37.533
16è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)a 55.199
ret Max Verstappen (Red Bull)volta 30
ret Charles Leclerc (Ferrari)volta 23
ret Kevin Magnussen (Haas))volta 17
ret Sebastian Vettel (Ferrari)volta 6
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton, v. 1 a 20; Sainz v. 21.
Hamilton, v. 22 a 27; Gasly , v. 28 a 56.
MILLOR VOLTA
Hamilton (1:22.746 a 252.033 km/h)v. 34
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)164
2nValtteri Bottas (Mercedes)117
3r Max Verstappen ( Red Bull)110
4tLance Stroll (Racing Point57
Lando Norris (McLaren)57
Alex Albon (Red Bull)48
Charles Leclerc (Ferrari)45
Pierre Gasly (Racing Point)53
Carlos Sainz(Renault)41
10èDaniel Ricciardo (Renault)41
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes281
2nRed Bull 158
3rMcLaren 98
4tRacing Point 82
Renault 71
PRÒXIMA CURSA
GP de la Toscana(Mugello) 13 de setembre
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)