X. Agustí - barcelona / sotxi
Vencedor en la cursa inaugural a Spielberg (Àustria), Valtteri Bottas (Mercedes) ha hagut d’esperar deu proves més per tornar a cantar victòria a Sotxi en el Gran Premi de Rússia. Una gran maniobra en la sortida, en què va superar Max Verstappen (Red Bull), i una doble sanció de 5 segons al seu company d’equip Lewis Hamilton, que l’anglès va qualificar de “ridícula i excessiva”, van ser els dos factors clau en el novè triomf del pilot finlandès en la fórmula 1.
L’hexacampió i líder del mundial, que arrencava primer amb pneumàtics tous, va saber mantenir el lideratge en la sortida i en la represa de la cursa després que hagués de sortir el cotxe de seguretat per les topades contra les proteccions del circuit de Carlos Sainz (McLaren) i Lance Stroll (Racing Point), tot just en la volta inicial. Precisament, dos assajos de sortida mentre transitava el cotxe de seguretat van provocar la doble sanció de direcció de cursa i de retruc van frustrar bona part de les aspiracions del britànic d’assolir la 91a victòria del campionat, igualant el rècord de Michael Schumacher.
Amb pneumàtics tous, Hamilton va haver d’entrar al box en la volta 16 (d’un total de 53) per posar el compost més dur, esperant prèviament els deu segons de penalització. Quan es va reincorporar a la cursa ja ho va fer en onzena posició, amb molt de trànsit al davant i amb Bottas líder, a 35 segons. El finlandès tenia el camí aplanat cap a la segona victòria de la temporada. A ritme de volta ràpida, entre quatre i cinc dècimes més ràpid que Verstappen, anava obrint forat respecte al seu rival. El pilot de Mercedes va esperar que el de Red Bull entrés a canviar els pneumàtics –tots dos havien arrencat amb mitjans– en la volta 26 i ho va fer tot seguit per continuar al capdavant de la cursa. Després que tots els pilots haguessin passat pel box, Hamilton es mantenia tercer, gestionant el desgast dels pneumàtics, però a més de 20 segons del seu company d’equip, i a 10 de Verstappen, ja no va tenir ni temps ni capacitat per poder atacar les dues primeres places. Al darrere dels tres grans dominadors del campionat, van entrar a la meta Sergio Pérez (Racing Point), Daniel Ricciardo (Renault) i Charles Leclerc, que en les actuals circumstàncies va signar un bon sisè lloc per a Ferrari.