Lluís Simon - NÜRBURGRING / GIRONA
Lewis Hamilton (Mercedes) forma part del panteó d’herois de la fórmula 1, però ben aviat reclamarà la posició preferent en la història de la modalitat. A Nürburgring, la terra del kàiser Schumacher, va igualar les 91 victòries del mític pilot alemany i va posar una altra pedra, gairebé definitiva, en l’edifici del que serà el seu setè títol mundial. Amb la seva superioritat, assenyala, a més, el màgic registre de les cent victòries. Tot plegat, gràcies també a la superioritat d’una escuderia alemanya que s’ha aliat amb l’heroi britànic per convertir el campionat del coronavirus en una exhibició desacomplexada de la seva preeminència.
El Gran Premi d’Eifel, malgrat tot, no va ser un monòleg de Hamilton. Valtteri Bottas, que sortia en la posició preferent, es va rebel·lar davant l’atac del britànic en el primer revolt i, quan es veia sobrepassat, va reaccionar i es va posar primer. Bottas, vencedor a Rússia, mai ha guanyat dos grans premis seguits, i la maledicció continua. En la volta 13 va cometre una errada i Hamilton, viu, el va avançar. Aquest no va ser l’únic problema del finlandès, que va entrar a canviar pneumàtics però que va acabar abandonant en la volta 19. Primer cop aquesta temporada que un Mercedes plega per una avaria.
Max Verstappen, que en els entrenaments havia mostrat un ritme similar als Mercedes, va deixar-se la pell per no perdre de vista Hamilton, però no hi va haver res a fer.
Per darrere, Ricciardo (Renault) va fonamentar el seu podi en un avançament a Leclerc, encara molt lent amb el seu Ferrari, en la volta 9, i va ser el primer a parar al box, decisió clau. Un virtual safety car va permetre que tots els pilots capdavanters entressin a boxs a posar pneumàtics mitjans. En la maniobra, Verstappen va retallar segons a Hamilton, però el britànic va continuar impassible en el primer lloc. Mentre que Leclerc, i ja no diguem Vettel, barallant-se amb l’Alfa Romeo i el Haas, patia de valent, el Racing Point de Sergio Pérez i els McLaren de Norris i Sainz guanyaven posicions aprofitant també l’abandonament d’un Albon (Red Bull) descentrat i d’Ocon (Renault). Hülkenberg, cridat a última hora per rellevar Stroll a Racing Point, va gaudir de valent i va acabar remuntant, per mèrits propis i errors dels rivals, fins a dotze posicions.
Esprint final
Un problema al motor de Norris, forçat a aparcar en una zona delicada, va fer aparèixer el cotxe de seguretat amb quinze voltes en l’horitzó. Un altre cop tothom cap a boxs, ja sense perill de pluja. Hamilton, ja amb tous un altre cop, semblava nerviós perquè el safety va trigar més del compte a deixar la pista lliure, però quan ho va fer va sortir esperitat cap a la meta. Verstappen prou feina va tenir per frenar Ricciardo rere seu. Pérez també va intentar acostar-se al podi, però l’australià no va deixar marge per a la sorpresa.
Hamilton té ara 69 punts de coixí respecte a Bottas, gairebé tres grans premis d’avantatge quan en queden només sis.