Una caixa de sorpreses
Motor. Verstappen conquereix Mònaco i s’enfila al lideratge del mundial en una jornada amb errors i contratemps inesperats per a Leclerc, Bottas i Hamilton
El campionat de la F1 entra aquest 2021 en una nova dimensió. El triomf de Max Verstappen (Red Bull) a Mònaco –el primer de la seva trajectòria en el llegendari circuit urbà–el situa com a líder del campionat, al davant del set vegades campió Lewis Hamilton, i Mercedes mostra més símptomes de debilitat que mai. L’anglès, impotent durant tota la cursa, es va haver de conformar amb el setè lloc, però pitjor ho va passar Valtteri Bottas, que va tornar a ser l’ase dels cops del mundial. En la rutinària parada al box per canviar els pneumàtics el finlandès, que anava segon, ja no va tornar a sortir perquè un dels mecànics va ser incapaç de treure una de les rodes davanteres.
Més dramàtic va ser el cas de Charles Leclerc (Ferrari), conegut com el príncep de Mònaco. L’ídol local sortia des de la posició preferent però en la volta d’escalfament, a uns 45 minuts de l’inici, va veure que el cotxe tenia problemes –probablement la caixa de canvis per l’accident de dissabte–. Es va posar les mans al cap i va dirigir-se al box, on els seus assistents van ser incapaços de trobar el problema i el monegasc ni tan sols va sortir. El primer lloc de la graella, doncs, va quedar buit davant la desesperació d’ell mateix i els seus seguidors, que hauran d’esperar per veure un pilot del menut país triomfar a casa.
Verstappen, sense Leclerc, va sortir com a líder virtual i ho va aprofitar per escapar-se mentre Hamilton patia de valent des del sisè lloc. Mentrestant Sainz (Ferrari) i Norris (McLaren) esperaven la seva oportunitat rere Bottas, una ocasió que va arribar quan el finlandès va entrar al box i ja no va tornar a sortir. El primer dels favorits a canviar els pneumàtics va ser Hamilton (volta 30 de les 78), però Mercedes va calcular tan malament com va poder la distància entre els diferents pilots i el campió va anar a petar just darrere Vettel (Aston Martin) i Gasly (Alphatauri), que no es van deixar avançar de cap manera, gràcies també a un circuit on sovint sembla materialment impossible avançar. Hamilton, al final, va decidir tornar a entrar per fer, almenys, la volta ràpida i sumar un punt que el situa ara a quatre de Verstappen però que no impedeix que Red Bull lideri el campionat de constructors, l’altra lluita que hi ha sobre la taula.
Podi per a Sainz
Després del desastre de Leclerc, el premi de consolació per a Ferrari va ser el segon lloc de Carlos Sainz, que va igualar el seu millor resultat en el mundial i va demostrar que pot brillar també en l’ambiciosa escuderia de Maranello. El madrileny no es va arriscar però tampoc va cometre errors en els moments en què Norris (McLaren) el va pressionar.