Max Verstappen signa la ‘pole’ i tres punts extra
Motor. El pilot neerlandès surt beneficiat de la primera qualificació resolta amb una cursa esprint i sortirà primer a Silverstone, en territori de Lewis Hamilton
A Max Verstappen totes li ponen. El pilot neerlandès de Red Bull va segellar a Silverstone la primera pole position resolta amb una cursa esprint en un experiment que van posar en pràctica, ahir, els rectors de la fórmula 1 en benefici de l’espectacle. La proposta, que es tornarà a repetir a Monza i molt probablement a Interlagos, ha generat molt debat i s’haurà de veure quin recorregut té. En tot cas, Verstappen va saber treure profit de la mala sortida de Lewis Hamilton (Mercedes) per prendre el lideratge i mantenir-lo durant les disset voltes d’esprint, amb prou feines 100 km, que va durar l’invent. El líder del mundial va frustrar l’estratègia de la marca de l’estrella de tres puntes, que amb Valteri Bottas amb pneumàtics tous pretenia assaltar la segona posició. Les tres primeres places, que seran les de la graella, es van mantenir fins al final i Verstappen sumarà tres punts extra en la classificació del mundial (185), Hamilton, dos (152), i Bottas, un (és cinquè amb 93). La cursa d’avui del Gran Premi de la Gran Bretanya ja es portarà terme en el format habitual, amb 52 voltes.
Més enllà de Verstappen, un altre dels grans beneficiats de l’invent va ser l’asturià Fernando Alonso. El pilot d’Alpine, que arrencava amb pneumàtics tous, va fer una sortida espectacular i en una sola volta va guanyar sis posicions, de l’onzena plaça a la cinquena. L’esprint es va convertir en una marató per a Alonso, que poc després de la seva gesta va haver de cedir al ritme molt més elevat de cursa dels pilots de McLaren Lando Norris i Daniel Ricciardo. En tot cas, avui sortirà en un valuós setè lloc. La creu va ser per a Checo Pérez (Red Bull), que va fer una virolla a gran velocitat en la cinquena volta i, tot i evitar l’impacte amb les proteccions, va acabar optant per la retirada. En la primera volta, George Russell (Williams) va topar amb Carlos Sainz (Ferrari), però el madrileny va poder remuntar des de la cua del grup fins a l’onzè lloc final.