MOTOR / GRAN PREMI DE LA REPÚBLICA TXECA DE MOTOCICLISME
La Moto 2 és de Toni Elias
El pilot de Manresa domina a Brno amb un acte d'autoritat, de poder
Controla d'inici, estudia la cursa després i acaba fent miques els rivals
El títol mundial és seu i només li poden prendre les males circumstàncies
«Una remuntada no era la meva visió prèvia de la cursa. Creia que tenia un bon ritme de cursa i al principi m'he refiat i m'he relaxat. Però quan m'ha passat Iannone, m'he posat les piles i he atacat»
Ja ha passat l'etapa d'aprenentatge, la de la comprensió dels paràmetres des dels quals es dibuixen una categoria on en les qualificacions hi ha una dotzena ben bona de pilots en el mateix segon. I Toni Elias a la pista –i el seu equip al box– ja sap què ha de fer per dominar-la. Que el manresà sigui l'únic pilot que ha puntuat en totes les curses disputades no és casualitat. Tampoc ho és que sigui el que més triomfs ha assolit, quatre. Toni sap que la sortida és per no perdre la cursa, que cal estar tan endavant com sigui possible per evitar tocs pel darrere, embuts de mal pagador. I sap que les primeres voltes són per estabilitzar la graella, per tornar les pulsacions a lloc i per traçar un pla des d'on atacar la victòria en la segona meitat de cursa. Més que en cap altra categoria, Moto 2 no és lloc per guanyar al primer revolt. Poden passar moltes coses d'aquí al final de la temporada, perquè vuit curses donen per a molt i 200 punts són una barbaritat. Però passi el que passi ningú podrà negar que la temporada inaugural de la categoria que marca el futur del mundial de motociclisme pertany a Toni Elias.
Control absolut.
MOTO 2
El 2012, ja és oficial, la temporada dels canvis
Moto 2 és el futur, que arribarà de totes totes al 2012, d'aquí a dues temporades, quan desaparegui la categoria de 125 cc i sorgeixi una nova categoria, la de Moto 3. Una nova modalitat en què les motos seran de quatre temps, de 250 cc i amb l'objectiu clar de reduir els costos –en aquest sentit, per exemple, cada motor haurà de durar tres curses–. Tot plegat ha estat fet oficial aquest cap de setmana per la FIM, igual que el fet que les Moto GP tornaran a ser de 1.000 cc, igual que fa quatre anys.