Més motor

Esteve correrà amb un Toyota Hilux T1+, germà del que va guanyar el Dakar 2022

Isidre Esteve canvia de vehicle. El pilot lleidatà estrenarà al Ral·li del Marroc –a finals de la setmana que ve– un Toyota Hilux T1+, molt similar al vencedor de l’última edició del Ral·li Dakar (només canvia el motor) i exactament igual al del tercer classificat. Amb aquest cotxe, el Repsol Toyota Rally Team estarà en condicions de lluitar cara a cara contra la nova elit de l’especialitat en la competició més dura del món. Un pas més també per a Repsol en el seu esforç per seguir evolucionant els seus carburants i lubricants al banc de proves més exigent.

“Vam passar a integrar-nos a la categoria T1+, la més competitiva del Dakar, amb un dels 50 cotxes del màxim nivell que tindrà la prova. Hem fet un pas endavant molt important”, apunta el mateix Esteve. L’experiència dakariana acumulada i, en especial, les vivències del 2022 obligaven el Repsol Toyota Ral·li Team a apostar per la categoria T1+, com assenyala Esteve: “Els cotxes d’aquesta divisió suposen un salt endavant important a nivell tècnic. Si volíem continuar creixent i ser competitius ens havíem de fer amb una d’aquestes unitats, i ho hem aconseguit. Els primers quilòmetres de test amb el Toyota Hilux T1+ confirmen que el salt endavant és impressionant. Ara podem córrer molt més prenent la meitat dels riscos que l’any passat”.

El Toyota Hilux T1+ és la màquina perfecta per a la competició més dura del món. El gran salt endavant respecte al model utilitzat al gener el trobem al punt de contacte amb el terra: els pneumàtics. Les seves quatre rodes han crescut ostensiblement, guanyant 14 centímetres de diàmetre i set més d’amplada, i estan muntades en llantes que també incrementen el seu diàmetre, passant de 16 a 17 polzades. Aquesta millora, unida a la prolongació del recorregut de suspensions (de 275 a 350 mm), minimitza el risc de patir punxades a pistes trencades i pedregoses, cosa que permetrà a Isidre Esteve i Txema Villalobos augmentar ostensiblement el ritme a les especials.

L’Hilux T1+ del Repsol Toyota Rally Team també incorpora millores substancials en el capítol dinàmic, derivades d’una ubicació més centrada del motor i els elements adjacents, com la caixa de canvis, el dipòsit o les dues rodes de recanvi, i de l’increment de la amplada general a 24 cm, que beneficien molt l’estabilitat de marxa. La responsabilitat d’animar el conjunt queda a les mans d’un propulsor de benzina atmosfèric V8 i 5 litres de cilindrada capaç de lliurar 350 CV i 560 Nm de parell màxim.

El full de servei dels Toyota Hilux T1+ al Dakar és impecable. La presideix, és clar, el triomf absolut a l’edició 2022 de Nasser Al-Attiyah i la tercera plaça de Yazeed Al-Rajhi, èxits als quals cal afegir la presència de quatre models bessons més al top 10 de la classificació final, que van convertir el vehicle nipó en el més fiable de la competició.

Isidre Esteve i Txema Villalobos iniciaran el seu camí amb la nova muntura la setmana que ve en uns tests al nord d’Àfrica. El debut en competició de l’equip es produirà dissabte, 1 d’octubre, al Ral·li del Marroc, amb el suport renovat de Repsol, MGS Seguros, KH-7 i Toyota, mitjançant Toyota Gazoo Racing Spain.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)