Pecco: remuntada salvatge
MotoGP. Bagnaia ha sumat 177 punts en les últimes nou curses i acarona el títol després d’haver neutralitzat el marge sòlid que tenia Quartararo, que en aquest període n’ha obtingut 63
Només un miracle pot evitar que Francesco Pecco Bagnaia (Torí, 1997) acabi de consumar el 6 de novembre al circuit Ricardo Tormo de Xest en la darrera cursa la seva remuntada salvatge respecte a Fabio Quartararo (Yamaha), líder sòlid i intocable en les deu primeres curses del mundial de MotoGP que ha perdut bous i esquelles en les posteriors i que va cedir el primer lloc a Austràlia en l’antepenúltima. L’italià de l’equip Ducati Lenovo, subcampió el curs passat rere el francès, ha sabut esprémer la moto més ràpida del mundial –gràcies a una evident revolució aerodinàmica– i ha sumat 114 punts més que el francès. Ara, l’avantatja de 23 i en faria prou amb un catorzè lloc (2 puntets) per ser campió encara que el de Niça guanyés. En cas d’empat, prevaldria el major nombre de victòries de l’italià, set per tres. Bagnaia ha excel·lit, mentre que el pilot francès ha fet figa. Només 63 punts en nou curses, independentment dels èxits del seu oponent, que n’ha sumat 177 en aquest període, amb cinc victòries, són un bagatge curt per a l’encara vigent campió. Malgrat totes les desgràcies i l’estridència dels números, el francès de 23 anys, criat en el motociclisme català, encara podria revalidar el títol. El tercer lloc valuós i meritori a Malàisia tot i el dolor en la mà esquerra és un èxit parcial que li dona dret a somiar. Quartararo va guanyar per darrer cop fa deu curses a Alemanya. Bagnaia no va puntuar per últim cop fa quatre grans premis al Japó. Coses més enrevessades s’han vist, tot i que és evident que tant les matemàtiques com la dinàmica juguen a favor del transalpí.
Xest tornarà a ser, doncs, el jutge del mundial com ho va ser el 20 de novembre del 2020 en el mundial exprés de la pandèmia de 14 curses. En aquella ocasió, la segona cursa a Xest va ser la penúltima prova. A pesar de guanyar només una cursa, la regularitat de Joan Mir (Suzuki) el va coronar. El líder indiscutible de l’inici del curs 2020, però, no va ser altre que Fabio Quartararo, que es va esbravar després de guanyar les dues primeres curses i va acabar vuitè.