MotoGP

Ducati contra el món

Pecco Bagnaia, el campió, és el favorit en el mundial que arrenca a Portimão

Aleix Espargaró i Maverick Viñales (Aprilia), Marc Márquez i Àlex Rins (Honda), Àlex Márquez (Ducati) i Pol Espargaró (KTM) volen plantar cara

La temporada 2023 de MotoGP arrenca aquest cap de setmana al circuit de Portimão amb el GP de Portugal i l’italià Francesco Bagnaia (Ducati), el vigent campió, com a favorit i rival a batre. L’equip de Bolonya, campió de constructors el 2022 i gran dominador de l’última part de la temporada, demostrant constància i una velocitat força superior a la dels altres rivals, lluitarà contra la resta per eixamplar el seu domini.

Aquesta superioritat, de fet, ja ha quedat reflectida en els tests de pretemporada a Portimão. I és que Bagnaia ha marcat els millors temps els tres dies de proves a Portugal. A més, també havia estat competitiu als tests de Sepang. Per tant, el binomi format pel transalpí i la seva Ducati és clar candidat per revalidar la corona.

La pregunta és: hi haurà algun equip a la mateixa altura que Ducati? De moment, un dels candidats és Aprilia. La marca de Noale va ser la sorpresa la temporada passada, en què va competir entre els millors amb Aleix Espargaró –el millor català en el mundial amb un quart lloc– al capdavant del projecte, mentre que Maverick Viñales va aportar alguns podis.

De cara a aquesta temporada, l’equip provinent de Venècia vol acostar-se al capdavant. Per això, és necessari que Espargaró mantingui el nivell del 2022 i Viñales faci un pas endavant per acostar-se a les posicions capdavanteres. De moment, sembla que es troben a prop, però haurem d’esperar a la cursa.

En el cantó oposat a Aprilia, s’hi troba Honda. Els grans dominadors dels últims 10 o 15 anys viuen immersos en una situació complicada, ja que fa tres temporades que no tenen resultats destacats. Ara, per a aquesta temporada, comptaran amb un Márquez que sembla que, després de tres anys, està completament recuperat.

Per la seva banda, Joan Mir arriba a l’equip japonès amb l’objectiu d’aportar més que els últims companys d’equip del pilot de Cervera. De moment, les coses no van del tot bé, ja que a Portimão s’han mostrat com un equip de la part mitjana de la graella.

Per l’altre costat, KTM va mostrar una gran millora durant les proves a Portugal, però cap dels seus pilots no se situa a la part alta de la classificació.

Mentrestant, Yamaha no va mostrar un ritme gaire sòlid a les proves de Sepang, però va poder ser competitiu al circuit de Portimão. Fabio Quartararo va mostrar un ritme molt superior al del seu company, Franco Morbidelli, que haurà de millorar el pilotatge si vol mantenir la plaça a l’equip japonès.

La resta dels catalans

Més enllà dels equips oficials, la temporada 2023 hi haurà tres catalans més. Per una banda, tant Àlex Márquez com Àlex Rins canvien d’equip aquest any, i arriben a Gresini i LCR Honda, respectivament. Tots dos arriben a Portimão després d’haver fet uns bons tests de pretemporada. Per tant, s’haurà de tenir un ull posat en les actuacions de tots dos.

Per la seva banda, Pol Espargaró fitxa per Tech3 Gas Gas; és el primer any del constructor català en la categoria. Així i tot, no competiran amb una moto diferent, sinó que ho faran amb una KTM. Per tant, serà interessant veure què farà aquest equip el 2023.

Arenas i Alcoba busquen millors resultats a Moto2

A.B.

A Moto2, Albert Arenas (Kalex) arriba a l’equip dels actuals campions de la categoria, el Red Bull KTM Ajo, després d’un pas sòlid però no gaire destacat a Moto2 amb l’equip GasGas Aspar Team, amb el qual va guanyar el títol de Moto3. Amb aquesta escuderia, el pilot gironí tractarà d’estar als podis i poder aspirar, amb sort, al campionat, juntament amb el seu company, el murcià Pedro Acosta, en el que serà el seu tercer any a la cilindrada mitjana. Per la seva banda, el tortosí Jeremy Alcoba també canvia d’equip: passarà d’Intact GP a Gresini. Alcoba entra al conjunt italià amb ganes de mostrar la mateixa consistència que va mostrar durant el seu any de debut, el 2022. Aquesta consistència podria ajudar-lo a aconseguir alguns resultats dins del top 5 o, amb sort, un podi en algun punt de l’any.

Artigas, amb tot a Moto3 i dupla de catalans a MotoE

A.B.

A Moto3, Xavier Artigas tindrà, en la seva segona temporada, el mateix equip que en el seu debut, Prüstel GP. L’any 2022, Artigas va ser setzè en la classificació general, sense sumar cap podi, a diferència del seu company d’equip durant la temporada, el valencià Carlos Tatay. Per tant, l’objectiu per al barceloní haurà de ser consolidar-se en el grup capdavanter amb més força i poder lluitar per podis i victòries. Per altra banda, a MotoE, aquest any hi haurà dos catalans. Per una banda, Jordi Torres vol conquerir el tricampionat en el primer any amb la denominació de campionat del món de la sèrie. Per això, ha canviat d’equip; ha passat de l’equip Pons 40 a l’equip Aspar. Per l’altra banda, Tito Rabat debutarà en la categoria amb un equip amb el qual Torres va ser campió: Octo Pramac.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)