Ral·lis

DANI SORDO

PILOT DE L'EQUIP MINI WRC

“No enyoro Citroën, aquí també hi estic molt bé”

Si rep ofertes mantindrà la paraula i continuarà amb aquest equip

El xassís és el punt fort del seu cotxe nou

Tercer a Alemanya i segon a Alsàcia. Dani Sordo afronta aquest cap de setmana el tercer ral·li sobre asfalt del Mini WRC. Si es manté la progressió, el triomf serà seu.

Amb quin esperit afronta aquest ral·li?

Amb molta il·lusió, com cada any i en cada ral·li. Amb ganes de lluitar i intentar donar-ho tot.

La posició de sortida en la primera etapa, en gran part sobre terra, el pot beneficiar?

Dependrà de si es formen carrils o no. I els sectors d'asfalt els podem trobar més bruts.

L'han sorprès els resultats que ha fet amb el Mini?

La veritat és que m'han sorprès una mica. En asfalt han sigut molt bons des del principi i n'estic molt satisfet. Amb el que té el cotxe fins ara està molt bé.

A final d'abril, en uns tests just abans del debut del Mini en el mundial, em va parlar de la duresa de les suspensions del cotxe. Hi té a veure, això, en els resultats?

Allà provàvem sobre terra. A l'asfalt la suspensió és totalment diferent. És una altra història. Crec que en terra cal millorar molt però sobre asfalt estem més a prop dels altres.

El Mini pesa més que els altres WRC...

[Interromp]No pesa més que els altres, en WRC cal un pes mínim.

Ho sé. Em volia referir al llast, que en el Mini no es pot utilitzar tant com en els Citroën o els Ford. Si a això hi afegim una aerodinàmica que no sembla gaire brillant i un motor que a diferència dels de Citroën o Ford surt d'un bloc de sèrie, quin és el secret del Mini?

El xassís va molt bé, té un bon disseny. Estic molt content de com va i crec que és la clau. La suspensió també va molt bé en asfalt. El motor cal millorar-lo.

A Alsàcia feia feredat veure'l en les baixades i revolts ràpids.

És que cal anar així, no hi ha una altra manera. En revolts lents el motor triga una mica més a sortir.

Respecte dels anteriors WRC que havia pilotat, aquest s'ha de portar més al límit?

Són uns tipus de cotxes diferents. Aquests són una mica més juganers i quan els conduïm ens divertim una mica més.

Té un munt de segones posicions, 18 en 88 ral·lis. Quan pujarà a l'esglaó superior?

Això sol arribar quan menys t'ho esperes. Aquest any he lluitat per guanyar un ral·li i ningú ho esperava.

A Alsàcia, el cotxe era igual que el d'Alemanya?

L'única diferència era en la configuració i l'equilibri del cotxe. Res més. I aquí tampoc hi ha res de nou. Tenim el que hi ha.

Enyora Citroën?

No l'enyoro. Hi vaig passar una bona època i ara tot és nou, amb coses bones i coses dolentes, però aquí també estic molt bé i la gent està molt motivada.

I si el tornen a cridar?

De moment no m'han dit res. I encara que em cridin compliré la meva paraula i estaré dos anys amb Mini. De moment, dos anys. I si la cosa va bé, per què canviar?

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)