Ral·lis

Els pneumàtics frenen Xevi Pons

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. El pilot de Manlleu va sortir a totes i va ser 13è en el primer tram

Xevi Pons i Àlex Haro van protagonitzar un immillorable inici de ral·li, situant el seu Mitsubishi Lancer Evo X de grup N en el 13è lloc absolut en el primer tram. “La pols no m'ha molestat gaire, tot i que n'hi havia”, va declarar l'osonenc, que sortia rere el Citroën DS3 de Harry Hunt –categoria R3 i notòriament més lent– i va demanar ampliar de tres minuts a cinc l'interval entre cotxe i cotxe, per trobar menys pols: “Ens ha anat molt bé, però potser hem corregut massa perquè ens hem quedat sense pneumàtics.” El de Manlleu va muntar les dues rodes noves que duia dins al maleter i es va agafar els dos trams següents amb més calma. Veient els seus pneumàtics al parc de treball de mitja jornada, era perfectament comprensible que Pons fos conservador per tornar a córrer de valent avui, quan sobre l'asfalt preveia anar més còmode amb els compostos de Hankook. El pilot de Manlleu va acabar 24è i tercer del grup N, a 1:26 de Patrick Flodin (Subaru) i a 50 segons de Michal Kosciuszko (Mitsubishi). Diferències substancials però no definitives.

Albert Llovera (Abarth Grande Punto) va focalitzar la major part del seu discurs en la pols. “Encara que tinguis les notes molt ben marcades, renuncies a agafar els revolts més ràpids tan de pressa com podries; és instintiu”, va argumentar Llovera, que també va opinar que el tram de les Garrigues “és trencador i no aporta res al pilotatge”. En referència al mateix tram, el també andorrà Ferran Font (Mitsubishi Lancer Evo IX) va fer una comparativa agosarada: “Estava destrossat. M'havia dit que no volia tornar a fer el Dakar i quasi ha estat igual.”

Carles Llinàs (Mitsubishi Lancer Evo IX), que disputa per primera vegada una prova del mundial, se sentia en un altre món. “Això sí que és un ral·li. No et pots permetre ni un instant de distracció”, va assenyalar. Ferran Pujol no va arribar al tercer tram, perquè en el segon se li va trencar la corretja de la distribució del seu Ford Fiesta R2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)