Ral·lis

Loeb ja celebra el seu vuitè títol mundial consecutiu

Ral·li del País de Gal·les. Hirvonen va fer malbé el radiador en una virolla quan era líder per quatre dècimes i Ford va anunciar que el finlandès no podrà sortir a l'etapa d'avui

Sébastien Loeb i Daniel Elena ja poden festejar una fita única en l'esport de l'automòbil: vuit títols mundials i, a més, consecutius. El vuitè va ser realitat ahir al vespre quan, després de tres hores de treballs contra el rellotge, els mecànics de Ford van claudicar en el seu intent de ressuscitar el motor del Ford Fiesta WRC de Mikko Hirvonen, requisit imprescindible per portar-lo al parc tancat, poder tornar avui a la cursa i esperar gairebé una intervenció divina.

El finlandès era líder per només quatre dècimes quan va afrontar el quart tram del dia, Dyfnant i, en una zona ràpida, va fer una virolla. Va tenir sort de quedar a la pista, però mentre escombrava el marge amb l'eix de davant una branca d'un arbre li va perforar el radiador. Hirvonen va continuar el tram a tot drap fins que va adonar-se que el cotxe fumejava. Massa tard. Cinc o sis quilòmetres perdent el refrigerant van ser massa càstig per al motor. Els quatre minuts perduts al tram i els vint de penalització per no haver disputat els quatre següents eren un llast immens que deixava les esperances del finlandès en la misèria. Quedava una escletxa, una successió de miracles que consistien a esperar una avaria irreparable de Loeb i una remuntada furiosa des del lloc 39 fins al setè que ara ocupa Räikkönen. I encara caldrien els tres punts del power stage. Si recuperar 20 minuts a l'expilot de F-1 ja era utòpic, esperar que pleguessin quinze o vint pilots, més. Però la quiniela de la desesperació tenia un supòsit: que l'agonitzant motor del Fiesta tornés a la vida. I Cardiff no és Lorda.

Duel estroncat

Abans, Hirvonen i Loeb havien estat lluitant a la dècima en unes pistes molt delicades, amb pluja i fang. Els problemes van ser gairebé universals. Loeb va tenir alguns ensurts, Petter Solberg va punxar una roda, Kris Meeke va tenir problemes en l'alternador i Dani Sordo va retirar-se al segon tram en sortir de la pista i no poder sortir d'una rasa. Amb el campionat decidit, Loeb i Latvala, separats per 1.1 segons, lluitaran sense pressió per la victòria, igual com ho faran Mads Östberg i Petter Solberg –seperats per menys de vuit segons– pel darrer graó del podi.

Estic molt més distès però queden dos dies. Fins i tot havent perdut temps amb l'expectativa de la retirada d'Hirvonen, sóc líder
És terrible quedar fora d'una gran lluita. És una gran decepció arribar vius a l'últim ral·li i perdre-ho tot el primer dia
Malcolm Wilson
DIRECTOR DE FORD WRT
Ara em proposo que estaria bé acabar la temporada amb una victòria, que seria la quarta consecutiva aquí
Sébastien Loeb
CITROËN
He fet una virolla i una branca ha travessat el radiador. No era un cop important però hem perdut tota l'aigua
Mikko Hirvonen
ford
Ral·li de Gal·les
1r Loeb-Elena (Citroën DS3)
1n23:18.3
2n Latvala-Anttila (Ford Fiesta)
a 1.1
3r Ostberg-Andersson (Ford Fiesta)
a 1:13.5
4t Solberg-Patterson (Citroën DS3)
a 1:21.3
5è Solberg-Minor (Ford Fiesta)
a 2:51.7
6è Tanak-Sikk (Ford Fiesta)
a 3:46.0
7è Räikkönen-Lindstrom (Citr. DS3)
a 3:47.0
8è Meeke-Nagle (Mini JCW)
a 3:51.3
9è Wilson-Martin (Ford Fiesta)
a 3:59.4
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)