Loeb ja celebra el seu vuitè títol mundial consecutiu
Ral·li del País de Gal·les. Hirvonen va fer malbé el radiador en una virolla quan era líder per quatre dècimes i Ford va anunciar que el finlandès no podrà sortir a l'etapa d'avui
Sébastien Loeb i Daniel Elena ja poden festejar una fita única en l'esport de l'automòbil: vuit títols mundials i, a més, consecutius. El vuitè va ser realitat ahir al vespre quan, després de tres hores de treballs contra el rellotge, els mecànics de Ford van claudicar en el seu intent de ressuscitar el motor del Ford Fiesta WRC de Mikko Hirvonen, requisit imprescindible per portar-lo al parc tancat, poder tornar avui a la cursa i esperar gairebé una intervenció divina.
El finlandès era líder per només quatre dècimes quan va afrontar el quart tram del dia, Dyfnant i, en una zona ràpida, va fer una virolla. Va tenir sort de quedar a la pista, però mentre escombrava el marge amb l'eix de davant una branca d'un arbre li va perforar el radiador. Hirvonen va continuar el tram a tot drap fins que va adonar-se que el cotxe fumejava. Massa tard. Cinc o sis quilòmetres perdent el refrigerant van ser massa càstig per al motor. Els quatre minuts perduts al tram i els vint de penalització per no haver disputat els quatre següents eren un llast immens que deixava les esperances del finlandès en la misèria. Quedava una escletxa, una successió de miracles que consistien a esperar una avaria irreparable de Loeb i una remuntada furiosa des del lloc 39 fins al setè que ara ocupa Räikkönen. I encara caldrien els tres punts del power stage. Si recuperar 20 minuts a l'expilot de F-1 ja era utòpic, esperar que pleguessin quinze o vint pilots, més. Però la quiniela de la desesperació tenia un supòsit: que l'agonitzant motor del Fiesta tornés a la vida. I Cardiff no és Lorda.
Duel estroncat
Abans, Hirvonen i Loeb havien estat lluitant a la dècima en unes pistes molt delicades, amb pluja i fang. Els problemes van ser gairebé universals. Loeb va tenir alguns ensurts, Petter Solberg va punxar una roda, Kris Meeke va tenir problemes en l'alternador i Dani Sordo va retirar-se al segon tram en sortir de la pista i no poder sortir d'una rasa. Amb el campionat decidit, Loeb i Latvala, separats per 1.1 segons, lluitaran sense pressió per la victòria, igual com ho faran Mads Östberg i Petter Solberg –seperats per menys de vuit segons– pel darrer graó del podi.
Publicat a
Notícies
Dijous,28 març 2024