Classificació
Citroën atura el frec a frec entre Loeb i Hirvonen
Ral·lis. Només 2.1 segons separaven l'alsacià del finlandès en arribar a la meitat de la segona etapa del ral·li d'Argentina, en què ara Loeb té via lliure
Només una dècima de segon havia separat Sébastien Loeb i Mikko Hirvonen, els dos pilots oficials de Citroën, al final de la primera etapa del ral·li d'Argentina. Diferència que un cop disputats els tres primers trams d'ahir l'alsacià havia incrementat a només 2.1 segons, després que Hirvonen l'hagués guanyat al segon i al tercer, en què el pluricampió va tenir un bon ensurt en colpejar un roc de mida considerable. Això, afegit al fet que Dani Sordo (Ford Fiesta) no hagués encertat en l'elecció dels pneumàtics i ja es trobés a un minut i mig del líder, va comportar que Citroën aturés la lluita entre els seus dos pilots per evitar mals majors. “N'he parlat amb ells i han considerat que era la millor solució. Loeb ha estat a punt de sortir de la pista al 9è tram i no ens podem permetre deixar escapar un doblet”, va declarar Yves Matton, director esportiu de Citroën.
A partir d'aquell moment, Petter Solberg, que es va reenganxar a la cursa després d'haver abandonat el dia abans amb un braç de suspensió trencat, va acaparar tot el protagonisme, va encadenar tres millors temps consecutius i en el moment de tancar aquesta edició –a falta d'una superespecial de 6,04 km– tancava la zona dels punts i es mostrava decidit a seguir remuntant. “Ens hem plantejat acabar entre els quatre primers; dependrà dels abandonaments que hi hagi, però acceleraré el ritme”, va comentar el noruec després del seu primer millor temps del dia.
Si no hi ha entrebancs, Loeb té via lliure cap un nou triomf, el 70è. La principal dificultat de l'última etapa serà el tram que l'iniciarà, Matadero-Ambul, de 65,7 km i sense assistència fins haver disputat els dos següents.
Publicat a
Notícies
Divendres,19 abril 2024