Ral·lis

Loeb no se'l podia deixar perdre

Motor. El pilot de Citroën guanya per tercera vegada el ral·li dels 1.000 Llacs, tot i la pressió de Mikko Hirvonen fins a l'últim moment i vola cap al seu novè títol mundial, tots consecutius

Un dels ral·lis més destacats del campionat del món no podia tenir un millor final que dues passades consecutives pel sumptuós tram d'Ouninpohja, amb 33 km la major part dels quals en pista ampla i constants canvis de rasant. Sébastien Loeb hi va arribar com a líder de la cursa, posició que havia mantingut des del primer tram (dijous). Però amb un marge de només 9,4 segons sobre Mikko Hirvonen, avantatge que l'alsacià va considerar insuficient després que Yves Matton –director esportiu de Citroën– confirmés que amb unes diferències tan curtes entre els seus dos pilots i amb 25 segons de marge sobre Jari-Matti Latvala, el primer dels de Ford, no hi hauria ordres d'equip. I si n'hi va haver, no es va notar. “No ens podem relaxar”, va comentar Loeb. “Vull guanyar el ral·li i ho intentaré fins a l'últim moment”, va replicar Hirvonen.

La lluita –sempre que no arruïnés el cinquè doblet de Citroën, els quatre últims consecutius– continuaria doncs amb la mateixa intensitat que fins aquell moment. Hirvonen va atacar i en la primera passada per Ouninpohja va aconseguir un avantatge de 2,2 segons respecte al seu company d'equip. El finlandès encara tenia possibilitats i, tal com havia anunciat, les va esprémer fins al final. En el segon pas per la mítica cronometrada, Hirvonen va rebaixar de 9,6 segons el seu registre anterior però l'esforç va ser en va, ja que aquesta vegada només en va restar 1,1 a Loeb, que tot seguit ja podia celebrar la seva 73a victòria mundialista i la tercera en aquest ral·li.

Tot i que abans de l'inici de la prova havia comentat que aquest no és el seu ral·li favorit, Loeb no se'l podia deixar perdre. I és que guanyar els 1.000 Llacs sempre dóna un valor afegit a un títol mundial i Loeb, amb sis triomfs en les vuit proves que s'han disputat fins ara i amb només cinc per davant, vola cap al que seria el seu novè ceptre, tots consecutius. Loeb i Hirvonen van acaparar ahir el millor temps als sis trams de l'última etapa, tres cadascun. En el quart amb empat entre el pluricampió i Latvala, que des del primer moment d'ahir va ampliar les diferències amb Petter Solberg, el seu company.

Els catalans Nil Solans i Miki Ibáñez van aconseguir completar la seva primera participació en aquest ral·li, que van concloure 54 dels 81 equips que el van iniciar.

Ral·li 1.000 Llacs
1r Loeb-Elena (Citroën DS3)
2h28:11.4
2n Hirvonen-Lehtinen (Citroën DS3)
a 6.1
3r Latvala-Anttila (Ford Fiesta RS)
a 35.0
4t Solberg-Patterson (Ford Fiesta RS)
a 56.1
5è Ostberg-Andersson (Ford Fiesta RS)
a 2:32.1
6è Tänak-Sikk (Ford Fiesta RS)
a 2:47.6
7è Rantanen-Lukka (Ford Fiesta RS)
a 4:51.7
8è Ketomaa-Stenberg (Ford Fiesta RS
a 6:01.9
9è Prokop-Hrûza (Ford Fiesta RS)
a 6:04.3
10è Ogier-Ingrassia (Skoda Fabia)
a 8:46.0
42è Solans-Ibáñez (Ford Fiesta R2)
a 40:50.7
Mundial. Pilots
1r Sébastien Loeb (Citroën)
171
2n Mikko Hirvonen (Citroën)
128
3r Petter Solberg (Ford)
104
4t Mads Ostberg (Ford)
90
5è Jari-Matti Latvala (Ford)
69
Mundial. Constructors
1r Citroën WRT
280
2n Ford WRT
171
3r M-Sport Ford
115
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)