Ral·lis

Loeb escollirà l'escenari

Motor. L'alsacià té moltes possibilitats de coronar-se al seu país campió del món de ral·lis per novena vegada. Aleshores podria anunciar si es retira

Amb 116 punts en joc com a màxim, 54 d'avantatge respecte al seu company Mikko Hirvonen i 95 de marge respecte al seu primer rival real –Petter Solberg (Ford)–, Sébastien Loeb sap que el seu novè títol mundial de ral·lis –tots consecutius– no li costarà tant com el de l'any passat, quan va arribar a Catalunya sabent que no podia fallar. La victòria –la novena– a Alemanya, l'exhibició en asfalt (nou trams guanyats d'un total de quinze) i la tranquil·litat que li dóna el conegudíssim asfalt del ral·li de casa seva i del Catalunya-Costa Daurada fan que Loeb pugui posar data al que podria ser el seu darrer títol mundial.

Un altre cop a casa?

Si Loeb augmenta l'avantatge respecte a Hirvonen de dos punts en els dos pròxims ral·lis, serà campió justament al seu país, en el ral·li d'Alsàcia, una prova que es disputa per tercera vegada en el mundial i que el 2010 ja va servir per coronar-lo amb el seu setè títol. Tenint en compte que és tot sobre asfalt i que els Citroën són extraordinàriament fiables, és el resultat més probable. Podria ser campió abans, al País de Gal·les, però necessitaria guanyar i esperar que Hirvonen no puntués. I podria ser-ho després, a Sardenya, o al Catalunya-Costa Daurada, que tanca el campionat a Salou. Aquest darrer, però, seria l'escenari més adequat perquè Sébastien Loeb anunciés el seu futur, si és que no s'ha filtrat abans.

Loeb té contracte amb Citroën fins a finals del 2013, però quan el va firmar ara fa un any hi va posar com a condició poder-lo trencar unilateralment. I amb nou títols mundials, el nou repte que té al cap no és un desè mundial –ho ha dit repetidament–, sinó estructurar el seu equip (Loeb Racing) i pilotar en curses de resistència, de moment en la categoria LMP2. I comunicar-ho en el ral·li Catalunya –on va debutar en el mundial l'any 1999– seria una manera de tancar el cercle d'una època de rècords que sembla difícil de superar.

Rumors de retirada

Loeb ja té la decisió presa. Com a mínim ningú s'ha atrevit a desmentir-ho. I a França veuen venir que serà la de deixar-ho córrer. Ja es temia una retirada a finals de la temporada passada, però finalment Loeb va renovar. Fins i tot l'equip Citroën no defuig comentar aquesta possibilitat: “Si Loeb es retirés a final de temporada, Hirvonen seria el gran favorit per ser campió perquè sempre està rere Sébastien”, va declarar el director de l'equip, Yves Matton, abans de l'estiu. Que fos sincer del tot o bé intentés fer callar els rumors que parlen d'una retirada de Citroën del mundial de forma oficial –Nasser al-Attiyah va anunciar que es quedaria tota l'estructura oficial per competir-hi amb un equip qatarià–, és un altre tema.

SENSE RIVALS

Queden quatre proves i el primer pilot de Ford, Solberg, està del tot descartat

OPCIÓ DE PLEGAR

Loeb va firmar dos anys de contracte amb la condició de poder rescindir el segon
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)